#1 Skrevet Februar 7, 2012 Hva er riktig turtall når jeg ligger i 80 km/t så er turtallet på 3300 rpm. Er ikke det litt mye? det er automatkasse på bilen 1994 a6 150 hk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 7, 2012 Har du Diesel eller Bensin bil. Turbo? DEt har litt og si for RPM også. Diesel bilene går på lavere turtall en bensin vet du 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 7, 2012 Det er bensin v6 150 hk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 7, 2012 Det høres litt mye ut. Ikke engang min lille Polo (94 mod) ligger så høyt i 80. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 7, 2012 Det virker som det ikke vil het opp i siste gir når jeg girer manuelt 1-2-3-d så er den i det siste giret men litt høyt turtall synes jeg noe jeg kan sjekke ut for og bedre det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 7, 2012 Iforhold til min A4 1.8 så var det mye, har ca 110-120km/t ved 3300rpm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 7, 2012 Jepp synes det skriker litt vel mye i 80 ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 7, 2012 Høres ut som om den ikke går i høyeste giret ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 7, 2012 Tilsvarende på 1993 100 A6 2.6 150hk fwd med 5-trinns manuell kasse er 1800rpm eller rundt der. Utrolig lange gir på den kassa, veldig behagelig på langtur. Høres ut som om du mangler et gear. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 7, 2012 Hmmmmm får kanskje sjekke litt olje her da:confused: Er det noe eletrisk overdrive her tro? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 7, 2012 Har du 5 trinns? I såfall er det vel bare til å telle hvor mange ganger den girer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 7, 2012 Det står 1-2-3-D-N-R 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 7, 2012 4-trinns, vel? Uansett bare å telle hvor mange den girer. Peil olja, og bytt olje og filter hvis olja ikke ser bra ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 7, 2012 Det er 4-trinns hvis det står 1-2-3-D. Går det å ta diagnose på denne kassa mon tro? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 8, 2012 Du har en 4HP18. Den girer ikke lenger enn til tredje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 8, 2012 Du har en 4HP18. Den girer ikke lenger enn til tredje. Men med det så mener du ikke at dette er et normalt turtall i 80? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 8, 2012 Du har en 4HP18. Den girer ikke lenger enn til tredje. En 4-trinns kasse som ikke bruker 4. gir i 80? Tror jeg ingenting på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Februar 8, 2012 Heh. Konklusjonen er jo at noe gjør at den ikke girer lenger enn til tredje. ...så får vel du tro hva du vil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Februar 8, 2012 Men med det så mener du ikke at dette er et normalt turtall i 80? Det stemmer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Februar 8, 2012 Hmmm merkelig turtall da!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Februar 8, 2012 Nei, det er ikke så merkelig hvis kassen din kun girer til 3... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Februar 8, 2012 Jeg har samme motor (sikkert kasse og) 97 A6. Du skal ha 4 gir ja. Min ligger på 2050 i 80. i 3. gir i 80 ligger den på omtrent det du har. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Februar 8, 2012 Slik som Frank beskriver her er mere riktig ja. Noe gjør at trådstarters bil ikke legger seg i 4. gir, noe må vel være defekt i girkassen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Februar 8, 2012 Når girkassene går i nødmodus går de vel bare på 2 og 3 gir.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Februar 8, 2012 Når girkassene går i nødmodus går de vel bare på 2 og 3 gir.. Nødmodus er normalt sett 3. og 4. gir. Jeg har opplevd en lignende feil med ZF4HP24 som hadde blitt kjørt med for lite olje. Den sluttet å gire til tredjegir. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...