#1 Skrevet Februar 7, 2012 (endret) Heyyo.. Har endelig fått meg en vagcom slik at jeg kan lese av feilkoder og målinger. Så fant ganske fort ut at jeg hadde fått et par feilkoder, men var en som jeg håpet på å finne siden jeg har slitt litt med at motoren går i nødmodus etter 100-120km/t. Så poster bare hele loggen jeg fikk. Tuesday,07,February,2012,16:28:56:35886 VCDS Version: Release 11.11.2 (x64) Data version: 20120126 -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- Chassis Type: 8D - Audi A4 B5 Scan: 01 02 03 08 15 16 17 25 35 37 45 55 56 57 67 75 76 77 VIN: XXXXXXXXXXXXXXXXX ------------------------------------------------------------------------------- Address 01: Engine Labels: Redir Fail! Part No: 038 906 012 AH Component: 1,9l R4 EDC G000SG 2827 Coding: 00002 Shop #: WSC 06335 VCID: 56A9B08CB21C7C3 1 Fault Found: 17965 - Charge Pressure Control P1557 - 35-10 - Positive Deviation - Intermittent Readiness: N/A ------------------------------------------------------------------------------- Address 03: ABS Brakes Labels: 8E0-614-111-ABS.lbl Part No: 8E0 614 111 AB Component: ABS 5.3 FRONT D00 Shop #: BB 24548 VCID: 5EB9A8ACDA2CB43 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 08: Auto HVAC Labels: 8D0-820-043-1D.lbl Part No: 8D0 820 043 N Component: A4 KLIMAAUTOMAT D56 Coding: 00043 Shop #: WSC 06335 VCID: 2B5F3178D91E11B No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 15: Airbags Labels: 8D0-959-655-AI8.lbl Part No: 8D0 959 655 J Component: Airbag Front+Seite 1001 Coding: 00104 Shop #: WSC 06335 VCID: 3D7B0F20376A8FB No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 17: Instruments Labels: 8D0-920-xxx-17.lbl Part No: 8D0 920 900 M Component: KOMBI+WEGFAHRS. M73 D56 Coding: 00040 Shop #: WSC 00185 VCID: 2D5B3F60E70A1FB XXXXXXXXXXXXXXXXX AUZ5Z0I6218020 No Faults Found or DTCs not supported by controller or a communication error occurred ------------------------------------------------------------------------------- Address 35: Centr. Locks Labels: 8D0-862-257.lbl Part No: 8D0 862 257 C Component: ZV-Pumpe D12 Coding: 00001 Shop #: WSC 06335 VCID: 2D5B3F60E70A1FB 1 Fault Found: 01367 - Central Locking Pump Run Time Exceeded (Likely Leak) 35-00 - - End --------------------------------------------------------------------- Lest litt rundt på forumet, og så det var mange som snakket om MAP sensoren. Så jeg tok en log av turbo målingene, med bånn gass i tredje. Håper noen kan tyde den målingen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 7, 2012 Se på denne http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17965/P1557/005463 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 7, 2012 Er dette ved full gass eller? Mistenker litt treg "wastegate" på turboen din. Kjent problem egentlig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 7, 2012 Er dette ved full gass eller? Mistenker litt treg "wastegate" på turboen din. Kjent problem egentlig Er det noen måte å teste wastegaten på? Se på denne http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17965/P1557/005463 Yeah, så den. Men håpet på at det var et lett svar for noen med mer peiling en meg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 8, 2012 Sjekk alle små slanger . De som er koblet opp mot wastegaten på turboen. Skal ikke ha stor lekkasje før det blir slike feil. Det sitter også en magnetventil som styrer vaakum til wastegaten, den kan være treg. Har byttet flere av disse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 8, 2012 Alright. Skal sjekke slangene, sikkert til helgen. Noen som har et bilde og kan peke på wastegaten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 9, 2012 Noen som vet hva turbo trykke skal være? Åpnet målingene i exel og den viser enten at jeg ligger på 2,5bar før den kutter, eller at den ligger på 1,95bar, men spør etter 2,5bar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 9, 2012 Du kan sikkert trekke fra 1 bar på de målingene der for atmosfæretrykk:) Vet ikke helt hva trykket skal være, men 1.5 bar er hvertfall nok på en original 1.9 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 9, 2012 Om du har AFN motoren kan det være mye forskjellig bla, Trykklekkasje, N75, LMM, "tett" turbo, gåen turbo. Og om du har AFN har du heller ikke wastegate. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 12, 2012 Du kan sikkert trekke fra 1 bar på de målingene der for atmosfæretrykk:) Vet ikke helt hva trykket skal være, men 1.5 bar er hvertfall nok på en original 1.9 Målte turbo trykket på modern sin skoda, som er en 90hester 1.9tdi. Og den viste 1,8-1,9bar konstant ved akselerasjon, og min lader 2,5bar før den går i limp. Prøvde å bytte MAP sensor, men ble ikke noe bedre så fikk den bytta inn igjen. Slangene ser fine ut så det neste blir vel bytte av n75 for å se om det blir bedre? Om du har AFN motoren kan det være mye forskjellig bla, Trykklekkasje, N75, LMM, "tett" turbo, gåen turbo.Og om du har AFN har du heller ikke wastegate. LMM ble byttet for ikke så mange måneder siden og siden det er overtrykk så er det vel enten lekasje på en turbotrykk slange eller noe anet som går inn på N75en, eventuelt n75en selv som er gåen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 12, 2012 Kan høres ut som treig vtn turbo 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 25, 2012 Kan høres ut som treig vtn turbo Du hadde nok rett. Demonterte turboen i dag og åpnet den, skjønte fort hvorfor den overlader. Skiven og "armene" var helt fast. Skal få den renset godt før jeg setter den sammen igjen, så får vi se hvordan det går. btw, noen som har noen anbefalinger til hvordan man rengjører eksos sot slik som dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 25, 2012 http://www.valvolineeurope.com/english/products/cleaning/cid%28580%29/egr__67__turbo_cleaner 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 25, 2012 Biltema's bremserens fungerte flott for meg da jeg gjorde det samme 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 25, 2012 Var på biltema og kjøpte 5liter avfetting som den har låget i over natten. Får ikke tak i den vavoline sprayen i helga, selv om det så ut til å være det jeg skulle ha skaffet. Har bremserens og noe Omega 636 ligende, så får bare bruke litt tid på å få det til å bevegeseg plett fritt. poster når turboen er på plass igjen og om problemet ordner seg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 26, 2012 Da var turboen på plass og problemene borte. Vet ikke om den ble litt finere på gassen , eller om det er bare meg. Uansett, takk for all hjelpen folkens Blir en anen bil å dra på langkjøring med når jeg faktisk kan kjøre forbi uten problemer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...