Høyt innpress på felger, spacer?

Anbefalte innlegg

Fulgte ikke med sommerfelger på min 80 TDI Avant, så sitter å ser etter rimelige løsninger på dette.

Jeg har ett sett 17" OZ Superturismo liggende, samt noen passende dekk til disse.

Bilen er ikke senket, så den blir nok litt høy men dette er ihvertfall en kostnadslav løsning.

 

Problemet er at innpresset er relativt høyt, husker ikke helt ET men menerå huske at disse felgene kom kun i ET25 og ET48(?) på 4x108, så er vel sistnevnte.

Prøvde de på Coupeen min, og felgene ble sittende veldig langt inne i hjulbuen - fungerte i praksis, men ser noe rart ut.

 

Har ingen tidligere erfaring når det kommer til spacere, så jeg lurer på om det er noen som har eksempler på noen rimelige spacere, og hvor man mm disse skal være?

 

IMG373.jpg

 

IMG375.jpg

 

Eller kommer man kanskje ikke til å merke det høye innpresset så godt på en bil med original høyde?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min erfaring er ihvertfall at billige skrudde spacere holder man seg langt unna - de med gjenger i aluen og ikke innsatsgjenger, that is. Dog opplevde jeg at flere av de boltene som fulgte med FK-spacerne mine var av mildt sagt horribel kvalitet. Måtte kappe i filler spaceren for å få av boltene, ettersom de bare vridde seg når jeg prøvde å løsne de. Klarte å lure ut en med mindre pipe, men den andre ga ikke etter.

 

For å finne ut hvor mange mm du trenger, er det ikke verre enn å bruke tommestokken og måle:) Da ser du hvor langt ut felgen må før du er fornøyd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Superturismo kom i flere innpress enn 25 og 48. Har selv et sett med ET35, riktignok er det 16" men likevel...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.