Fjernkontroll Webasto i Allroad

Anbefalte innlegg

Hei

Har en 2001 Allroad med webasto type; Thermo Top Z/C-D. Det var ikke med fjernkontroll når jeg kjøpte bilen, men ønsker dette.

Er det noen som har tips om hvordan jeg kan finne ut om det er mottaker for fjernkontroll i bilen?

Evt. hvilken type fjernkontroll jeg kan bruke?

Hvilken mottaker jeg trenger om dette ikke er i bilen?

Og om dette er enkelt å montere.

Mvh.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legg ut regnummer så kan jeg sjekke ETKA.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mest sannsynlig har (eller hadde) du en T60, om det var det på 2001.

Jeg har byttet ut denne med en T80/90 tidligere og senere denne med en T100 på min 2003 allroad.

Du finner litt info og tegninger her.

Du bør bytte til T100 (sender+mottaker), siden T60 senderen er svær, og dårlig rekkevidde, om du først skal kjøpe deg nye ting. Koster en del her hjemme, men du får det ganske rimelig hos tyske forhandler!.

Her er litt av svaret jeg gav til en annen for noen år siden:

T60 er plassert bak dekselet som du ser på bildet. Litt trangt å få det ut, men det går. Ellers er det noe mere jobb om du må ta vekk hel dekselet over hjulbuen.

Siden den nye T80/90 sender på en annen frekvens, så må du benytte den antennen du får med den nye. Jeg har ihvertfall ikke klart å få den gamle antennen til å funke med T90. Jeg prøvde med en overgang, men tror at den frekvensen som T90 går på blokkeres i filteret, som du ser bilde av. Mulig at man kan bytte dette, men jeg har ikke gjort noe forsøk der. Så da satte jeg like godt den nye antennen inn i bilen, under det avtakbare dekselet for CD-spilleren på venstre side. Vil ikke ha det opp i vinduet, som anbefales.

Har prøvd litt frem og tilbake, men dette gir godt nok resultat for meg, rekkevidden er sikkert 5-600 meter. Om du finner ut av dette med filteret så si ifra....

Pluggene på T60 og T90 er forskjellige, så da må du enten kutte og skjøte, eller som jeg gjorde, bare ta ut pinnene fra den ene over til den andre pluggen. Se tegning hva som skal hvor, på tegningene ser du hvilke som må byttes. Dette er skisser jeg gjorde da jeg satte T90 i. Håper de gir deg et hint.

Selve T90 er mindre i størrelse enn T60, så det er litt plass der hvor T60 stod. Her kan man fore opp med nesten hva som helst.

T90 ha flere muligheter enn T60, men du trenger bare AV/PÅ, akkurat som T60 har. Resten styres av bilens eget opplegg som før.

Egentlig ingen hokus pokus....

Lykke til!

Bakdeksel.jpg

Filter.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så om jeg ikke har mottakeren i bilen, så kan jeg kjøpe dette?

Er ledningene jeg skal koble meg på baki der om jeg ikke har mottaker fra før?

Det er noe bak dekslet der du har satt på den rød ringen hos meg også men vet ikke hva..

Og jeg har ikke det antenne filteret der, og siden jeg har tlf. så skulle vel det hvert der?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan sikkert kjøpe den du nevner, T91, men hvorfor ikke T100 som har skikkelig tilbakemelding...

Du må ikke sette mottaker bak i bilen om det ikke er kabel/mottaker der fra før, kan sikkert settes under dashbordet, jeg vet ikke om det er gjort klart for fjernkontroll i 2001-modell om det ikke er der fra før, men T60 ser slik ut, mottaker til venstre :P:

T60.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg dytter litt liv i denne tråden igjen.

Noen som har mulighet til å sjekke opp med ETKA lik det spørsmålet til trådstarter:

Var det originalt fjernkontroll eller kun tidsprogrammering av webasto org. levert på følgene reg nr: ZE82937.

Jeg lever godt uten fjenkontroll, men hvis det kun er å kjøpe en ny så vil jeg gjerne det........

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.