Kjørte i snøhaug, havarert motor...!!

Anbefalte innlegg

På vei til jobb mandag hadde det føyket mye snø over veien så lå noen hauger på tvers av veien.. Kom bil imot så jeg fikk ikke kjørt utenom. Kjørte rett gjennom og snøspruten stod over bilen, og plutselig var motoren død. Skjedde ikke noe når jeg vrei på nøkkelen. Prøvde å trille igang, da jeg hadde fart, men forhjula rikka seg ikke.

Stoppet og tittet i motorrommet, som viste seg å være STAPPA med snø.

Fikk dratt bilen hjem senere på dagen og satt den inn så den har fått tina bort all snøen. Men, motoren står BOM.

Etter å ha skrudd litt og surra så har jeg demontert litt (dyser, glødeplugger, toppdeksel + div). Det ligger vann nede i hvertfall to av sylindra. Har nok sugd inn snø da ene røret til IC var rivi av under.

Og siden stempel 1 og 4 går likt, skal jo disse stå likt. Når jeg måler høyden ned gjennom dysehullet er stempel 4, 6mm lengre ned enn stempel 1.. Har tatt av regreima og prøvd å turne på veiva, men den står BOM.. Ikke sjangs i havet å vri på den.. : klø :

Så... :shf:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt rart at snøen kommer seg så fort fra IC-rør og inn i motoren da? men siden det er vann i sylindrene kan det godt være at du har ei bøyd råde eller 3 pga vannlås. Hadde selv en lur hendelse når jeg og en kompis skulle ta farristrikset på hans pickup.

Hellte forsiktig vann ned i forgasser og motoren gikk litt ned på turtall, men etter noen minutter med kjøring ble motoren rarerer og rarere, til den kilte seg. Her var de også vannlås i sylindre som gjor dette.

Hvilken bil er det forresten?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt rart at snøen kommer seg så fort fra IC-rør og inn i motoren da? men siden det er vann i sylindrene kan det godt være at du har ei bøyd råde eller 3 pga vannlås. Hadde selv en lur hendelse når jeg og en kompis skulle ta farristrikset på hans pickup.

Hellte forsiktig vann ned i forgasser og motoren gikk litt ned på turtall, men etter noen minutter med kjøring ble motoren rarerer og rarere, til den kilte seg. Her var de også vannlås i sylindre som gjor dette.

Hvilken bil er det forresten?

Er Caddy'n....

Hvis den bare er låst pga vannet, så er jo det greit. Men har fjernet dyser og glødeplugger, så det vannet skulle kommet ut. Men det ligger der enda, og veiv/stempler står bom fast. Ligger bare vann oppå minst to av stempla...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oi surt etter som du ikke kan turne bunn av motor tipper jeg på et par bøyde råder

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.