Største dekk/felger S4 C4?

Anbefalte innlegg

Har en S4 som jeg har fått på skyhøye fjærer =) Kjører på 18" S8 felger på sommer med lavprofil. Noen som vet hvor mye man kan gå opp før dekka tar i? Tenker ikke på hjulbuen da den er 10cm over dekket slik den står nå, men mer med maks utslag og slikt.

 

Kan man få plass til 20" med lavprofil, eller 18" med masse gummi, ikke lavprofil? må jo prøve å fylle ut hjulbuene litt på en skyhøy S4 ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eventuellt er det noen som har fått plass til 19" eller 20" felger på S4 C4? Vil tro det er noen som har tatt skrittet videre forbi 18" her på forumet...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde 19" s8 felger på min før. Med 245/35 dekk subbet det ved fullt rattutslag. Dekket tok i innerskjermen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom bilen din er skyhøy så vil jeg tro at den blir mye finere med 16-17" enn med 19-20", Store felger KREVER senk. Jo større felg jo mere senk. Garanter ingen problem med 19" og 225/35-19, men det kommer bare til å se rart ut. Det er nå min mening da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, se rart ut gjør ikke noe, er jo en "sleeper" bil, så skal ikke se kul ut. Alt originalt med audi 100 2.6E emblem på bakluka og skyhøy, så litt voldtatt ut er bare bra ;-)

 

Noen som vet hva 245/35/19 tilsvarer cirka i 18"? Vil bare ha størst mulig dekk (mest mulig gummi) på bilen. Å tenker jeg kan slippe unna med det når jeg ikke trenger være redd for at jeg bunner ut i innerskjermene =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det største som er levert originalt på C4 er 245/45-17 (evnt 255/40-17 på S6 Plus).

...da kan du jo bare regne ut fra det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det største som er levert originalt på C4 er 245/45-17 (evnt 255/40-17 på S6 Plus).

...da kan du jo bare regne ut fra det :)

 

Tilsvarer 245/40/18 er like stort som 245/45/17. Å med 5% regelen er 245/45/18, men er vel ikke original dim de 17" :S

 

Sikte på 245/45/18 jeg da kansje :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom bilen din er skyhøy så vil jeg tro at den blir mye finere med 16-17" enn med 19-20", Store felger KREVER senk. Jo større felg jo mere senk. Garanter ingen problem med 19" og 225/35-19, men det kommer bare til å se rart ut. Det er nå min mening da.

 

Skal si meg ening der :) Tror ikke jeg ville putta 19" eller 20" på en bil uten senk,det blir regelrett bare til og se dumt ut: haha : Har sett en del slike eksempler, og jeg ler like jæv... hver gang : eek :

 

Men smaken er som baken:) så man må gjøre det man selv syns er kult..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok enig jeg og, bilen ble styggere når den ble heisa, og blir nok ikke bedre med store dekk. Men jeg er ikke ute etter en fet kjærre i den forstand, mer i retningen brutalt :P S4'en min blir nesten en anti-S i forhold til de andre, hvor funksjonalitet ligger langt foran utseende :P Vet bilen nok kommer til å bli styggere med dette, men er slik jeg vil ha den, matt sort lpulverlakka S8 replika felger med masse gummi og skyhøy i tilegg :P

 

Så er bare å finne ut hvor langt jeg kan gå i forhold til å få mest mulig gummi på dekka, men ikke så mye at de ruller mye i svinger. Men med felgbredden, så regner jeg med det skal litt mer til å rulle på dekka i forhold til vanlige tynne dekk ala 15" original dekk biler er levert med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare kjøpe deg en pajero, patrol eller en 4-runner? Istede for å ødelegge utseendet til en C4..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare kjøpe deg en pajero, patrol eller en 4-runner? Istede for å ødelegge utseendet til en C4..

 

Hehe, har hatt en del av de bilene og, så på tide å pushe S4'en til nye høyder :P Tror utseende kan overraske når den er ferdig. Men nei, blir nok ikke et glansbilde med det første :P Har gjort min gode gjerning i form av å gjøre en voldtatt S4 om til original, å nå kan jeg ta den et skritt videre tror jeg :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, har hatt en del av de bilene og, så på tide å pushe S4'en til nye høyder :P Tror utseende kan overraske når den er ferdig. Men nei, blir nok ikke et glansbilde med det første :P Har gjort min gode gjerning i form av å gjøre en voldtatt S4 om til original, å nå kan jeg ta den et skritt videre tror jeg :P

 

Må lakt ut noen bilder, kult og se hvordan dette blir :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må lakt ut noen bilder, kult og se hvordan dette blir :)

 

Skal gjøre det, men blir nok ikke før sommeren at felgene med dekk er klare =) Må få de pulverlakkert før den tid og ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

245/45-18 er den dimmensjonen disse felgene ble levert med på S8 hvertfall, og det ser helt ypperlig ut, så tror det blir bra på C4'en også :) De ser jo ut som de har litt små hjul originalt uansett. Men gikk disse rett på uten spacer altså, med ET48? Da er det en del breiere forstilling på S4 enn på A6 :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

245/45-18 er den dimmensjonen disse felgene ble levert med på S8 hvertfall, og det ser helt ypperlig ut, så tror det blir bra på C4'en også :) De ser jo ut som de har litt små hjul originalt uansett. Men gikk disse rett på uten spacer altså, med ET48? Da er det en del breiere forstilling på S4 enn på A6 :)

 

Har ikke i hode hvilke dekk som står på de felgene, men er noe lavprfil greier og er uten noe spacere på 18". Tror de følger hjulbuen ganske fint og, stikker ikke ut eller innforbi så vidt jeg kan huske når de stod på. Vet ikke om ET stemmer da det er replika mest sannsynlig de jeg har, med dobbelt bolthull. Men hvis det er det som er original dim til S8 på disse felgene, så må jo det passe fint å kjøre de dekka på felgene. Vil ihvertfall ikke ha dradde dekk som egentlig er for smale for felgen eller noe slikt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke i hode hvilke dekk som står på de felgene, men er noe lavprfil greier og er uten noe spacere på 18". Tror de følger hjulbuen ganske fint og, stikker ikke ut eller innforbi så vidt jeg kan huske når de stod på. Vet ikke om ET stemmer da det er replika mest sannsynlig de jeg har, med dobbelt bolthull. Men hvis det er det som er original dim til S8 på disse felgene, så må jo det passe fint å kjøre de dekka på felgene. Vil ihvertfall ikke ha dradde dekk som egentlig er for smale for felgen eller noe slikt.

Nå tenkte jeg selvfølgelig på de "gamle" S8 Avus felgene, glemte at det har kommet et par generasjoner med nyere S8-felger som er ekstremt populære å kopiere :P Hvis det er replica så er det jo sikkert ET35 som alle andre, så da er det ikke rart de passer. Avusene var forøvrig 8x18". Replicaer finner sikkert i mange størrelser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå tenkte jeg selvfølgelig på de "gamle" S8 Avus felgene, glemte at det har kommet et par generasjoner med nyere S8-felger som er ekstremt populære å kopiere :P Hvis det er replica så er det jo sikkert ET35 som alle andre, så da er det ikke rart de passer. Avusene var forøvrig 8x18". Replicaer finner sikkert i mange størrelser.

 

Ahh, stemmer det. Er vel sikkert ET35 da, hmm, får nok snuse litt nærmere på felgene mine og kansje hive de på å måle litt ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.