#1 Skrevet Februar 9, 2012 Fruen var på kontroll med sin passat 3bg her om dagen. Fikk en feil her som jeg lurte litt på. Står på papiret: bakaksel -slakk i innfestninger (fremre foringer h+v-side bakstilling) Skal få tak i deler, men lurer litt på om jeg har funnet rett del. Er det disse her som skal skiftes eller tar jeg helt feil? http://seekpart24.com/vw/passat-variant-3b6-00/1-6-11517/axle-mounting-100586 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 9, 2012 Hadde slakk i disse i sommer jeg også, men ja:-) skal stemme dette:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 9, 2012 Takk for svar Ola Er det noe justering på disse? Må en evt ta firehjulskontroll etterpå? Mye jobb å skifte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 9, 2012 Det er vel stiv aksel bak på Passat, så da trenger du ikke hjulstilling. Fabian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 9, 2012 Fine greier Da er det bare å få tak i deler! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 9, 2012 Som Fabian sier, det er stiv bakaksling på passat:) Så trenger ikke justering med jeg å huske: ) Delen er ganske grei å bytte, 3 skruer som er skrudd i karosseriet og en mutter for stabstaget som jeg husker det. Gjort på en halv time med det riktige verktøyet:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 9, 2012 Jaggu bra! Da jeg henta den på eu, så såg jeg for meg at det skulle bli en haug med arbeid med disse. Godt at det viste seg å være rimelig enkelt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 9, 2012 Mener å huske hullene for de tre boltene til karroseriet var veldig romme, regner med for å kunne justere noe Jeg hadde hjulstilling etterpå, så regner med de ble justert riktig hvis det hadde noe å si for hjulstillingen. Ble hvertfall montert på omtrent sånn de gamle sto. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 9, 2012 var det jeg syntes det så ut som på bildene og, men var langt ifra sikker. noen som er helt sikre på dette temaet her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 11, 2012 På A6 C5 er de litt romme og justerbare noen mm til vær side, ser prikk like ut de du linker til. Bare merk deg hvor de står og få de nye på samme plass så må du få begge bak hjulene i luften, samt så skulle de teites så det ikke var noe spenn i foringen når bilen står på bakken Du trenger 2 støtte bukker og en grei garage jekk, så du kan jekke opp bakstillingen når du skal teite mutteren på foringen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 16, 2012 justering bak på disse. burde ta en 4hjuls kontroll etter skifte av disse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 16, 2012 Det er vel stiv aksel bak på Passat, så da trenger du ikke hjulstilling. Fabian på fwd er det det ja men ikke på 4wd 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...