TipTronic rykker når man slipper gassen

Anbefalte innlegg

Har en A6 2.5 TDI quattro '99 med TipTronic kasse som er litt trøblete. Bilen har gått 250.000 km.

Kjøpte bilen av en som hadde fått påvist girkassehavari av møller. Da jeg hentet den stod det masse vann i hjulbrønn på passasjerside. Girkassa virka totalt gåen da jeg hentet den. Den slurte såpass mye at jeg måtte ta fart for å komme opp på biltralla. Det var nesten ikke så bilen dro seg selv på flatmark.

Vel hjemme tok jeg opp hjernen som lå totalt under vann. Åpna den og tørka den helt, men var fremdeles mye irr på printkortet. Satte i hjernen il bilen igjen og girkassa fungerte fint. Eneste var at den var litt nervøs på giringen og at tiptronic ikke virket. Fant ny hjerne i sverige med samme delenumemr og bosch nummer, sjekket at denne var fri for smuss og irr og satte den i bilen. Det som da er snodig er at med den nye hjernen så vil liksom ikke kassa slippe giret når jeg tar foten av gassen. Da lugger den skikkelig en del ganger før turtallet plutselig går litt opp og da slutter luggingen. Er ikke så veldig merkbart i motorveihastighet, men ved køkjøring er det VELDIG merkbart. Hvis jeg tar girspaken i N og tilbake i D forsvinner luggingen med en gang. Hjelper heller ikke å kjøre kassa med tiptronic.

Har bytta olje og filter på kassa (orginaldeler, bytta ihht møllers beskrivelser av oljeskift på disse kassene.) Har også sjekket LMM da jeg har hørt at den kan gjøre mye rart hvis den er feil. Har også byttet ut parametre på girkassehjernen i vag-com slik at det stemmer med bilen.

Hvis jeg sette tilbake den hjernen med Iitt irr på er luggingen borte. Bilen er chippet av forrige eier, men jeg aner ikke om noen av girkassehjernene er chippet.

Any Ideas?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.