Anbefalte innlegg

(Audi A4 B6 1.8TQ 2004 Stv)

Har hvert å leket meg litt med skjønnheten min i dag og merket at det ble tyngere å styre. Det har seg slik at det er lett å styre ved høyt turtall men veldig tungt ved tomgang.(samme om jeg står stille eller kjører)

Har en liten anelse om at det kan være servotronicen men er ikke så sikker. Har noen hvert borti dette? Noen som vet hva jeg kan gjøre o.l

Setter stor pris på hjelpen jeg kan få.

Mvh Sagen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket for lekkasje da? på tannstag,servopumpe,slanger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket for lekkasje da? på tannstag,servopumpe,slanger.

Jeg var ute å sjekket å olje nivået er nesten på max. Det lå litt olje i bunn men minimalt. Skal ta en titt i morgen når den har stått litt. Kipt at det skal komme noe sånn første dag jeg har bilen men er litt kos å skru også. Men kunne gjerne ha hvert litt varmere ute for å skru.

Noe annet det kan være? Slakk i reim? Har ikke så mye peiling på akkurat det med servoen på denne bilen.

Takk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg så nå atoljenivået har synket men ikke mye. Ligger rett over min. Det ser ut som at det kommer rundt pumpen.

Hva kan det være? Rør/slanger o.l?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil ikke tro det er reimen siden det er en felles reim til servo,dynamo,ac osv.Også kallt for multi reim.Men kan vær at det er selve servopumpen som begynner å takke for seg,trenger ikke nødvendigvis vær en lekkasje. Svetter den mye olje? Men den bruker olje siden beholderen er på min.vil ha sjekket koblinger slanger til til og fra pumpen,beholder/tannstang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller fant ut at det var pumpen som tok kvelden. Så blir en fin jobb å bytte den. Noen som har gjort det før og som vet sånn ca hvor lang tid det tar. Gjør det selv, møller skulla ha 8900 for del og bytte av den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var pumpa alså,jeg har ikke gjort dette på b6 før. om det går uten å ta av fanger,lykter å frontramme med radiaor osv.vet jeg ikke men vil tro at det er myye bedre plass.Men viss du må av med frontramma så må du tappe/fylle ac'en.når alt det er av så kommer fritt fram for å ta av slanger og rør til beholder/pumpe. å multireim.Kan vell kansje vær lurt å bytte reim og strammer når du først er i gang :P

Vil tro en 4-5 t hvis du ikke har gjort det før og må av med hele fronten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.