#1 Skrevet Februar 10, 2012 Hei Start problem når motor er varm, må kinne mellom 3-6 sekunder før den starter. Problemet oppstår når bilen har stått i 10-20 min etter at den har vært kjørt varm. Samme opstår når jeg bruker motorvarmer. Starter som normalt kald, og innen 5 minutter etter kjøring. Har byttet G 62 føler 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 10, 2012 Lest av feilkoder? Hvordan går bilen når du endelig får start på den da? HeiStart problem når motor er varm, må kinne mellom 3-6 sekunder før den starter. Problemet oppstår når bilen har stått i 10-20 min etter at den har vært kjørt varm. Samme opstår når jeg bruker motorvarmer. Starter som normalt kald, og innen 5 minutter etter kjøring. Har byttet G 62 føler 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 11, 2012 Har lest av feilkoder hos Møller og audi sentrum. Får ingen feilkoder, Bilen virker for meg som normal når den starter, kan ikke merke noe forsjell siden jeg kjøpte den i 2008.Går kanskje litt ujavnt på tomgang, litt puffing er det. ikke betydelig forsjel når jeg ser på turtellern. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 11, 2012 Burde nå ha fått feilkoder på det der, har du sjekket Lmm/ renset prøvd og kjøre uten?Får vel ikkje for mye bensin etter den er blitt varm? ser du svartrøyken når du får start på bilen?Aldri lett og finne utav det så lenge du ikkje har feilkode og gå etter:) Har lest av feilkoder hos Møller og audi sentrum.Får ingen feilkoder, Bilen virker for meg som normal når den starter, kan ikke merke noe forsjell siden jeg kjøpte den i 2008.Går kanskje litt ujavnt på tomgang, litt puffing er det. ikke betydelig forsjel når jeg ser på turtellern. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 11, 2012 min var nesten lik men når den var varm måtte jeg vente i 5-10min før jeg fikk start i det hele tatt. da var det svinghjulsføleren som var deffekt og måtte kjøle seg ned litt når motoren hadde blitt varm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 14, 2012 min var nesten lik men når den var varm måtte jeg vente i 5-10min før jeg fikk start i det hele tatt. da var det svinghjulsføleren som var deffekt og måtte kjøle seg ned litt når motoren hadde blitt varm Hei Frode, Måtte du da "kinne" dra den på startern lenge før den startet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 14, 2012 Burde nå ha fått feilkoder på det der, har du sjekket Lmm/ renset prøvd og kjøre uten?Får vel ikkje for mye bensin etter den er blitt varm? ser du svartrøyken når du får start på bilen?Aldri lett og finne utav det så lenge du ikkje har feilkode og gå etter:) Hei Stian, Har byttet 2 Lmm, det er 2 år siden, den bruker mellom 1,4-1,6l på mila. Kjører ikke spesielt hardt da. Kan ikke si jeg har lagt merke til noe svart røyk når jeg får start på den. Snakket med Jonus i sommer, han mente det skulle være en litet sak og fikse. Møller trodde det var ventiler som var muligens sotet. Kjørte ventil resns på motor. Merket ingen forandring. Forstår lite, bare ved bruk av motorvarmer ute i 15 minus. blir den vanskelig og starte. Starter som normalt når den kald eller nylig stoppet og varm innen 5 min . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 14, 2012 Om du bruker 1.4 - 1.6l på mila er noe riv ruskende feil, min bruker under literen på langkjøring (90-100km/t) og den er tuna opp litt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 14, 2012 Viser ikkje din for lite pga større dyser eller? Om du bruker 1.4 - 1.6l på mila er noe riv ruskende feil, min bruker under literen på langkjøring (90-100km/t) og den er tuna opp litt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 15, 2012 Kommer under mila på lang kjøring, ikke lett. Da må jeg vær forsiktig med pedalen. Skal prøve med vag com i morgen, se om jeg finner noe på svinghulsføler. Er det stor jobb og bytte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 16, 2012 Kommer under mila på lang kjøring, ikke lett. Da må jeg vær forsiktig med pedalen.Skal prøve med vag com i morgen, se om jeg finner noe på svinghulsføler. Er det stor jobb og bytte? Mener denner du kommer til denne ifra under bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 16, 2012 Viser ikkje din for lite pga større dyser eller? Mener han fikk 0.75 mila ifra Trondheim til Oslo. Nå har han 660cc dyser istedenfor 440cc så ca 50% mer enn 0.75 bruker han, så rett over literen pr mil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 16, 2012 kommer til ovenefra. kjapt og bytte. mener den satt kun med en 6mm skrue(10mm hode) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 17, 2012 dette var målt med tripteller og antall liter fylt bensin, så ikke i følge computer:) lå ca 100 i snitt på 6. gir 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 2, 2012 fant du ut av det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...