Rs 4 b5 mod 2001 (start problem)

Anbefalte innlegg

Hei

Start problem når motor er varm, må kinne mellom 3-6 sekunder før den starter.

Problemet oppstår når bilen har stått i 10-20 min etter at den har vært kjørt varm.

Samme opstår når jeg bruker motorvarmer.

Starter som normalt kald, og innen 5 minutter etter kjøring.

Har byttet G 62 føler

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lest av feilkoder? Hvordan går bilen når du endelig får start på den da?

Hei

Start problem når motor er varm, må kinne mellom 3-6 sekunder før den starter.

Problemet oppstår når bilen har stått i 10-20 min etter at den har vært kjørt varm.

Samme opstår når jeg bruker motorvarmer.

Starter som normalt kald, og innen 5 minutter etter kjøring.

Har byttet G 62 føler

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lest av feilkoder hos Møller og audi sentrum.

Får ingen feilkoder,

 

Bilen virker for meg som normal når den starter, kan ikke merke noe forsjell siden jeg kjøpte den

i 2008.Går kanskje litt ujavnt på tomgang, litt puffing er det. ikke betydelig forsjel når jeg ser på turtellern.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Burde nå ha fått feilkoder på det der, har du sjekket Lmm/ renset prøvd og kjøre uten?Får vel ikkje for mye bensin etter den er blitt varm? ser du svartrøyken når du får start på bilen?Aldri lett og finne utav det så lenge du ikkje har feilkode og gå etter:)

Har lest av feilkoder hos Møller og audi sentrum.

Får ingen feilkoder,

 

Bilen virker for meg som normal når den starter, kan ikke merke noe forsjell siden jeg kjøpte den

i 2008.Går kanskje litt ujavnt på tomgang, litt puffing er det. ikke betydelig forsjel når jeg ser på turtellern.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

min var nesten lik men når den var varm måtte jeg vente i 5-10min før jeg fikk start i det hele tatt. da var det svinghjulsføleren som var deffekt og måtte kjøle seg ned litt når motoren hadde blitt varm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

min var nesten lik men når den var varm måtte jeg vente i 5-10min før jeg fikk start i det hele tatt. da var det svinghjulsføleren som var deffekt og måtte kjøle seg ned litt når motoren hadde blitt varm

 

Hei Frode,

 

Måtte du da "kinne" dra den på startern lenge før den startet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Burde nå ha fått feilkoder på det der, har du sjekket Lmm/ renset prøvd og kjøre uten?Får vel ikkje for mye bensin etter den er blitt varm? ser du svartrøyken når du får start på bilen?Aldri lett og finne utav det så lenge du ikkje har feilkode og gå etter:)

 

Hei Stian,

 

Har byttet 2 Lmm, det er 2 år siden, den bruker mellom 1,4-1,6l på mila. Kjører ikke spesielt hardt da.

Kan ikke si jeg har lagt merke til noe svart røyk når jeg får start på den.

 

Snakket med Jonus i sommer, han mente det skulle være en litet sak og fikse.

Møller trodde det var ventiler som var muligens sotet. Kjørte ventil resns på motor.

Merket ingen forandring.

 

Forstår lite, bare ved bruk av motorvarmer ute i 15 minus. blir den vanskelig og starte.

Starter som normalt når den kald eller nylig stoppet og varm innen 5 min .:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du bruker 1.4 - 1.6l på mila er noe riv ruskende feil, min bruker under literen på langkjøring (90-100km/t) og den er tuna opp litt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viser ikkje din for lite pga større dyser eller?

Om du bruker 1.4 - 1.6l på mila er noe riv ruskende feil, min bruker under literen på langkjøring (90-100km/t) og den er tuna opp litt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer under mila på lang kjøring, ikke lett. Da må jeg vær forsiktig med pedalen.

Skal prøve med vag com i morgen, se om jeg finner noe på svinghulsføler.

 

Er det stor jobb og bytte?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer under mila på lang kjøring, ikke lett. Da må jeg vær forsiktig med pedalen.

Skal prøve med vag com i morgen, se om jeg finner noe på svinghulsføler.

 

Er det stor jobb og bytte?

 

Mener denner du kommer til denne ifra under bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viser ikkje din for lite pga større dyser eller?

 

Mener han fikk 0.75 mila ifra Trondheim til Oslo. Nå har han 660cc dyser istedenfor 440cc så ca 50% mer enn 0.75 bruker han, så rett over literen pr mil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kommer til ovenefra. kjapt og bytte. mener den satt kun med en 6mm skrue(10mm hode)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette var målt med tripteller og antall liter fylt bensin, så ikke i følge computer:) lå ca 100 i snitt på 6. gir

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.