#1 Skrevet Februar 10, 2012 Har et problem med min 2.5 TDI hvor det føles som bilen gir gass selv. Dette er ikke konsekvent men periodisk. Den legger seg da nøyaktig på turtall og ligger helt jevnt, turtallet kan være feks 1200/1100 og helt opp til 1400 ved noen anledninger. Dette er normalt sett ikke et problem, men om den ligger så høyt som 1400 gir den mer gass ved girskifte slik at den går opp mot 4-5000 rpm før den skifter. Noen som vet hva dette kan være? Såvidt jeg husker er det ingen feilkode lagret i bilen som kan finnes med vagcom. Kan det være så enkelt som et relee? Jeg har en følelse av at det er verre i fuktig vær, men det kan være tilfeldig. Bilen er forresten klar for oljeskift men det kan vel ikke være relevant...? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 10, 2012 Ville ha sjekket for eventuelt nye feilkoder som kan kommet. Kan det være LMM? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 10, 2012 Kan sjekke vagcom igjen. Lmm er kanskje ingen dårlig idé, er vel bare å koble ut denne for å se om problemet forsvinner? Antar dette ikke skader bilen, men bare setter den i "standard" program? Den vil vel heller ikke gi noen feilkode om den er gåen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 10, 2012 LMM gir feilkode avogtil jo.. Jeg hadde nettopp kødd med min egen bil, og der var det LMM (var ikke feilkode på den denne gangen). Fikk til svar her på forumet at LMM først gir feikode når den er helt kaputt. Min var bare delvis, så ingen feilkode;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 11, 2012 Har lest litt rundt og ser at dette også kan komme av defekt temperaturføler for kjølevannet, og motoren da tror det er kaldt og øker turtallet for å varme opp motoren. Er det noen enkel måte å teste dette på ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 13, 2012 Da har jeg fått svart på mitt eget spørsmål. Vagcom sier at temperaturmåleren for kjølevæske er feil, så da får jeg skifte denne å håpe at problemet løser seg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...