#1 Skrevet Februar 10, 2012 hei. har hatt problemer med at gasspedalen stopper og åpne spjeldet...da må jeg ta foten bort fra gasspedalen og så trykke inn gassen igjen. Da blir det fart... har hatt d i ca 1 måned, nå som jeg skulle parkere døde gasspedalen hel, motor turtallet gikk opp til 1300-1600 så fikk parkert uten gass ;)Men så kom det opp etter en liten stund " engine workshop " høres jo ut som at det er gasspedalen som er gått? Det er jo elektrisk styrt gasspedal eller? "engine workshop" høres ut for min del at det kan være alt mulig... maf sensor?luftmengemåleren? håper noen vet om disse symptomene! bilen har en 1,9 tdi ajm motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 10, 2012 Begynn først med en diagnose, der vil du nok få opp en feil-kode. Men tipper at styringen på/til gasspedalen er gåen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 10, 2012 ja det jeg tenker også... men har ikke vagcom.. hva koster diagnose hos sulland/møller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 10, 2012 ja det jeg tenker også... men har ikke vagcom.. hva koster diagnose hos sulland/møller? Burde vel ikke koste mer enn ett par hundre. Sjekk i lokallaget ditt om noen muligens har vcds og kan hjelpe deg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 10, 2012 hehe tviler... men tro om den styringen er dyr.. høres dyr ut , sant at gassen styres elektronisk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 10, 2012 hehe tviler... men tro om den styringen er dyr.. høres dyr ut , sant at gassen styres elektronisk? gassen styres elektronisk ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 10, 2012 javest.. få ta en tur til sulland/møller å snakke manshiit ... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 11, 2012 hehe tviler... men tro om den styringen er dyr.. høres dyr ut , sant at gassen styres elektronisk? Skudd i blinde, men tipper den koster 4500-5500,-. Som sagt, bare tipper nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 11, 2012 sjekk med høggern... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 11, 2012 skal ikke se bort i fra det. huggeren her oppe er nesten like dyr som nye ting ! så det blir uaktuelt:/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 11, 2012 Det er en liten wirebit fra gasstyringa og ned litt gasspedalen:) Den er liksågreit å kjøpe ny når du skal ha den av, for min røk for ikke så lenge siden:) Sentralen koster rundt 5000kr på Møller: ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 11, 2012 aha så det går wire også? nei fan nå har jeg kostet så mye på passaten at jeg skal fan finne ny bil. nye problemer hele tiden... garantert mandags bil jeg har ,,, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 11, 2012 Ja, er ikke slakk der da? Går ann å stramme og slakke der:) Den koster ca 350kr ny på møller: ) Bytter du på en time:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 11, 2012 kan jo ikke være slakk da gasspedalen ikke fungerer når jeg trykker den inn i bunn? samt turtallet steg opp til 1500 omdr så trur kun på at styringen er gått..... bytte slike ting er ikke et problem , men verre og koste på så mye på en bil i løpet av mitt eie.. sikkert brukt 100 tusen på 1,5 år.... i dela og litt styling til bilen .. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...