#1 Skrevet Februar 11, 2012 (endret) Har en som skal komme å se på golfen i morgen. Den har stått 1 mnd's tid og virket helt fint sist, stått inne garasjen også. Når ladetrykket passerer 0,6-0,7 så begynnere det å hoppe opp og ned! Har Frode G chip, har målt at bryterne på spjeldet virker (regner med dette er vanlige av/på brytere), målt co-pot til 500ohm, tomgangen er fin. Noen som har en ide om hva det kan være?? Kommer som sagt en å skal se på den i morgen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 11, 2012 vipp av staget til returspjeldet, start motoren og hold returspjeldet lukket, maks 2-3 sek om gangen, og lytt etter lekkasjer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 11, 2012 Gjort, fant ingen lekkasjer.. Det er alt for pulserende til at det kan være lekkasje, begynner å lure på om det er bankesensoren som slår ut og derfor går i nød modus Men om den går i nødmodus, må du ikke starte å stoppe den igjen da? film kommer senere av trykkmåler 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 11, 2012 Her er video, kan virke som ladetrykket synker jo høyere turtallet blir.. http://s135.photobucket.com/albums/q129/bikkjaa/?action=view¤t=IMG_0410.mp4 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 12, 2012 anyone? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 12, 2012 går det an at reima "spinner" litt på lade hjulet? eller er det bare et tåpeli forslag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 12, 2012 Har tenkt tanken, men reima er stram og skjønner ikke hvordan jeg skal få sjekket det heller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 12, 2012 hadde vell hørt at reima hylte litt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 12, 2012 Har du den korte reima eller kjører du original? Hvis du kjører original så har jeg en kort du kan få låne og prøve med i så fall... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 12, 2012 Bilen bråker så mye fra før at jeg klarer ikke høre om reima hyler litt under pådrag. Kjører med kort reim også. Kan det være tomgangs regulatoren som slipper ut trykket? Den burde vel ikke klart å regulert det så kjapt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 12, 2012 Har en ventil som du kan sette på der og hvis du vil teste om det er den. Så kan du jo teste med en annen reim hvis og med det samme. Kan komme innom deg litt seinere hvis du vil? Send meg en sms i så fall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 12, 2012 Da har jeg montert enveis ventil på tomgangs regulatoren, men tror ikke det er her problemet er. Den har blitt MYE bedre, på ett snitt av 10 drag å begynte ladetrykket å danse på 1-2 av dem, er uavhengig om du gir gjevnt gass eller klemmer den rett i bunn. Så jeg begynner mer å mer å tro at det er faktisk reima som slipper. Når trykket begynner å hoppe, så trenger den litt tid dvs. om du slipper gassen og gir på rett igjen, hopper det fremdeles, men venter du 10-15 sek så kan jeg gi på fult igjen. Når den lafer fult er det 0,9-0,95 (68mm ladehjul) Noen som har noen andre ideèr enn at det er reima som slipper, den ser å kjennes tørr ut og ikke noe jeg vil kategorisere som slapp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 12, 2012 Prøvde du å bytte reima? Er jo fort gjort og få eliminert den feilen. Den reima du fikk er kun ett halvt år gammel og kun kjørt 1500km. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 12, 2012 Skal bytte den i kveld, nå er det kaffe å kaker som står for tur 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 16, 2012 fant du hva problemet var? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 16, 2012 Ja, da kan jeg oppdatere med løsningen her, som var rimelig enkelt. det var rett å slett strammeren som var veldig stør, slik at denne ikke ga nok trykk på reima. Smurte opp denne og nå lader den som aldri før:) Sånn i etterpåklokskapens navn, så er jo strammeren noe av det som kanksje burde sjekket først. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...