Lakkere plastdetaljer som får juling - tips?

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk!

 

Jeg bygger motorsykkel om dagen, og trenger litt tips.

 

Kåpedelene i plast på sykkelen er helt utrolig matte, og trenger en lakkering. Disse får mye juling ved av/påstigning av sykkel, så det må være noe som er utrolig slitesterkt.

 

Er det noen som har tips? Også til selve prosessen?

 

Det er kåpene fra tanken og bakover på denne typen sykkel:

kawasaki_er5_1998_2.jpg

 

Fabian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

møe klarlakk og ditto ofte polering?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om de får så jævla mye juling ved av og på-stigning så bør du vel øve deg litt på nettopp av og på-stigning før du lakkerer de dekslene.. Etterpå vil det nok gå greit :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, mente ikke sånn da...

 

Men man "drar" jo over disse plastdekslene ved av/påstigning, det er det jeg tenker på.

Hvilke produkter og forarbeid anbefales da?

 

Fabian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bernhard gir deg en "how-to" :) Transparent film kan jo også vurderes evt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du sliper gjennom så bruk plastgrunning med mykner. vanlig basefarge, og klarlakk med mykner. har lakkert en del plast med dette og det holder. om plasten ikke utsettes for mye vridning kan du prøve å bruke ripefri klarlakk. men all lakk vil bli stygg om du drar benet over den hver gang du går på/ av sykkelen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du sliper gjennom så bruk plastgrunning med mykner. vanlig basefarge, og klarlakk med mykner. har lakkert en del plast med dette og det holder. om plasten ikke utsettes for mye vridning kan du prøve å bruke ripefri klarlakk. men all lakk vil bli stygg om du drar benet over den hver gang du går på/ av sykkelen.

 

Takk for svar. Jeg får prøve meg frem litt tror jeg.

 

Fabian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger ikke bruke mykner i lakken på disse delene.

Jeg ville ha kjørt på med ripefri/kjeramisk klarlakk;)

Har du ikke tilgang på ripefri klarlakk, så kan du bruke vanlig klarlakk med 15-20% ekstra herder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

brukte ripefri klarlakk på en tank jeg, den rakk aldri å regenerere seg så den ble matt der vomma og glidelåsen la seg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.