Radiatorvifte Transporter T5 vil ikke stoppe

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Etter en kort tur på butikken så oppdaget jeg at den store radiatorviften på bilen ikke stopper når jeg stopper bilen.

Ser egentlig ikke grunnen til at den skal starte heller, men det er nå så, noe feil er det.

Bare for info, så har jeg manuell AC.

Kan også legge til at jeg har litt kleint batteri, så klokka og CD spiller har resatt seg en gang eller 2 når jeg starter på de kaldeste dagene.

Hvor skal jeg begynne feilsøkingen? Har ikke mulighet for å lese feilkoder før til uka.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvor jeg finner sikringen til den hen?

-Magnar-

Tapatalk @iPhone

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg vært under å koblet fra viften fra styringsenheten.

Den andre lille viften var også koblet av fra før. Så her er noe muffins.

Jeg har blitt fortalt at det er en mulighet for at selve viften er defekt, men er ikke det lite sannsynlig? Det er jo kun en 2-leder kabel som går til viften, så det er jo styringsenheten som bestemmer om den skal gå eller ei?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har vel da også en termostatføler som gir signal til styringsenheten og denne bestemmer da om temp er så høy/lav at ingen, den ene eller begge viftene skal gå. Vil tro at denne er def. slik at viftene får besked om å gå. Mener denne sitter på eller nær radiatoren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skift termostatføleren eller sensoren som den oftest blir kalt .den sitter under radiatoren eller på termostathuset.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

...og du bør vel kanskje skifte batteriet ditt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.