Anbefalte innlegg

Fikk beskjed nå i stad om at felgene jeg har bestilt er utsolgt, så jeg må leite etter nye igjen.. Har fryktelig lyst på noen felger i 9x16" men har hørt litt forskjellig om dette passer og ei :(

Noen som vet med sikkerhet hvilken ET jeg må ha, hva for dekkdim for at det skal gå klart på bilen? Har justerbart senkesett og planen er å senke en del ;)

Håper på å slippe å valse egentlig, men er vel kanskje ingen vei utenom?

MVH

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

9x16 keskin kt1 med ET 25 og 215/40-16 passer perfekt til corrado : ja :

corrado_on_keskins.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og da tar den ikke borti fjærene bak?

Kule felger med bra dim på corre, men at dekk-siden tar borti fjærene bak er vel et problem?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og da tar den ikke borti fjærene bak?

Kule felger med bra dim på corre, men at dekk-siden tar borti fjærene bak er vel et problem?

Dette problemet har jeg også hørt om, derfor jeg tenkte noen som kanskje har 9x16" kan svare :)

Haster egentlig da jeg begynner å bli lei av å kjøre på slitte vinterdekk !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ET 25 blir helt galt, da vil vell felgen stikke for langt inn (eller ut???), og ta imot fjærbeinet (Eller stikke skrekkelig langt utfor hjulbuen).

Har selv Keskin KT3 Solar 9*16 ET15 , og har blodig vals forann, og en moderat bak. Håper det holder med valsingen bak, at jeg ikke trenger mer, men fikk gjort dette idag, så er ikke helt sikker enda. Uten valsing, så har du ikke dekk igjen. Senk og størrelse på felgen skaper litt trøbbel.

Her er bilde av min sin, og den er vell senket no sånn som 80 - 80

Dekka er 215/40/16

DSC00186.jpg

DSC00191.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

9x16 et 15 er å anbefale, hatt det før, og det fungerte utmerket.

Har 9x16 et25 på golfen min nå, innsiden av hjulet møter jo samme problemet som på corrado (likt understell) måtte skru gewinden helt i bunn for at det skulle funke, justeringsringen traff felgkanten når jeg ikke hadde den helt i bunn. Så nå går felgkanten mellom 2 vindninger på fjæra ;)

Bra 10mm spacere er underveis.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

9x16 et 15 er å anbefale, hatt det før, og det fungerte utmerket.

Har 9x16 et25 på golfen min nå, innsiden av hjulet møter jo samme problemet som på corrado (likt understell) måtte skru gewinden helt i bunn for at det skulle funke, justeringsringen traff felgkanten når jeg ikke hadde den helt i bunn. Så nå går felgkanten mellom 2 vindninger på fjæra ;)

Bra 10mm spacere er underveis.

Akkurat det svaret jeg håpte på ;) Blir vel å bestille ett sett 9x16"ere ET15 i morgen da.

Må bare finne ut hvilke jeg har lyst på :confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat det svaret jeg håpte på ;) Blir vel å bestille ett sett 9x16"ere ET15 i morgen da.

Må bare finne ut hvilke jeg har lyst på :confused:

Bruttern har Keskin KT1 i 9-16 ET 25 på sin Corrado med 215/35-16. Går greit foran, bak bruker vi 20 mm Powertech spacer. Senkesettet er Jamex 50 mm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ET25 blir nok litt feil ja... Jeg har kjørt 9*16" både på golf2 og vento.. der brukte jeg ET15. Da var det ikke noe problem med fjørbeinet..

Men på golfen jeg har nå tar 18" borti justeringa på senkesette... Men det er så lite att det har liten betydning : smil :

Lav bil må man ha......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.