#1 Skrevet Februar 12, 2012 (endret) Bytta svinghjul og clutch på motor`n i bilen, men den får ikke gnist når jeg drar irundt motorn. Dette er vel fordi den ikke registrerer turtall på motoren, men triggersensor og kamakselsensor ser ut til å være i orden. Løfta ut motor, skifta clutch og inn igjen. har ikke rørt selve sensorene. Har vært oppe med ledningsnett og dobbeltsjekka, sjekka ECU og sjekka sikringer. Har jeg glemt en jordingskabel ellernoe? 1 1 1stk nede ved starteren og 4 stk oppe ved kjøleekspansjonstanken. Gjorde akkurat samme prosedyre (ut med motor etc) rett før jul , men da med god hjelp. Da starta den på første forsøk.. Så trenger flere hoder som kan tenke sammen med meg her nå. Haster litt! Er hjemme på Verdal så har ikke med meg VAGCOM Som dere ser så regisrterer den ikke turtall. Ulyden kommer fra stareren, aner ikke hvorfor Men går ut ifra at det ikke har noe sammenheng med dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 12, 2012 Løst ; var to ledninger som hadde hoppa av hurtigkoblingene i ledningsnettet bak ECU Men ønsker gjerne innspill på den stygge ulyden fra starteren 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 12, 2012 Fyll på litt spylevæske så blir det nokk bra tenker jeg.:p On-topic. Om det ikke er noe ulyd når motoren går, kan det kansje være en mulighet for at starteren står litt skjevt, og dermed gnisser litt feil mot svinghulet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 12, 2012 On-topic. Om det ikke er noe ulyd når motoren går, kan det kansje være en mulighet for at starteren står litt skjevt, og dermed gnisser litt feil mot svinghulet? Kanskje det ja, det kan være en mulighet Skal sjekke det ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 13, 2012 Du får kauk ut hvis du treng Vag-com har egen pc til det å jobber på Steinkjer vær dag:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 13, 2012 Du får kauk ut hvis du treng Vag-com har egen pc til det å jobber på Steinkjer vær dag:) Somsagt så løste det seg , men ellers takk:) Har vag-comen liggende på steinkjer jeg også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...