#1 Skrevet Februar 12, 2012 Her om dagen da jeg tok av handbrekket, så hengte det fortsatt på. ikke helt på men litt. kan nå ta handbrekket litt opp 2-3hakk uten at det kommer på. drar jeg videre kommer det på, men da går det liksom ikke helt av. Det henger fortsatt litt på. virker som det går helt av etter noe kjøring. hva kan det være? Detter er på min 2001mod allroad. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 12, 2012 Enten så har håndbrekkwirene rusta litt , så de går tregere og er modne for utbytting. Ellers så har caliperne rusta litt i håndbrekkdelen , overhal eller bytt kalippere Kjent fenomen begge deler 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 12, 2012 Kjenner du det henger på bilen eller er det bare håndbrekkarmen som blir "løs"? Wirene kan jo henge seg slik at du får denne følelsen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 12, 2012 bremsene henger på og håndbrekkarmen blir slakk. etter en stund går bremsene av. og håndbrekkarmen blir litt mindre løs. kan man smøre opp disse wirene.? peil på hva en ny koster? søker litt nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 12, 2012 Har akkurat samme sak på Passaten min. Kommer i kulda, så mistenker rett og slett fukt. Har "sjekket" dette med å parkere over natten uten brekket på, da var alt ok. Etter det jeg har merket, er det kun om morgenen også. Ferdig på jobb kl 15.00 er heller ikke noe problem. Så igjen, jeg er temmelig sikker på at noe fryser/blir tregt i kulden. Edit; Tipper en 1000-lapp for ny wire (2stk) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 12, 2012 Har samme problem på A6`n min også , henger på når det er kaldt SKulle ha bytte wire 1/2år nå , men har ikke kommer så langt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 12, 2012 hm.. har forsket litt nå. er jo mildvær. har jo vært 5-6 grader her nå i 3-4 dager. så det er nok ikke kulda som gjør det.. Jeg tenkte med engang at det var frosset, men var jo mildvær-hmm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 12, 2012 Trenger jo ikke være det samme på din bil, jeg bare nevnte det med min. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 12, 2012 Dra på brekket , å løsne igjen , så ser du om armene på kalipperne går tilbake. Hvis det ikke gjør det , tar du av wiren.... Går arma tilbake i 0 stilling , så er det wirene. Hvis arma på kalipperen er treg , og holder seg der den stod , er det kalipperne Er ikke så mye det kan være , for wirene går i direkteføring mellom kalipper og håndbrekket 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 12, 2012 takk takk alle:) skal se på det i morra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...