Hvordan blir 18" ET35 på Touran

Anbefalte innlegg

Som topic sier, hvordan blir 18", 8J, ET 35 på Touran? Må det spaces mye ut for å få skikkelig flush? Likegreit å slå til å breiere felger heller, eller 45 i ET?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være greit å komme med bredde på felgene... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, ganske sant det! er snakk om 8J

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På vinterhjula mine er det 8x18 ET35 m 225/40. Kan space mer om du skal ha det helt ut i buen, med lav bil og en del camber. Se i tråden min for bilder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vil ikke ET35 gjøre at felgene kommer lenger ut i hjulbuen enn f.eks ET45? Går helt i surr for meg dette med ET. Føler jeg aldri forstår det helt skikkelig, men er det ikke avstanden fra monteringsflaten til felgen til den innerste leppa på felgen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det, Et 35 blir 10 mm lenger ut i buen enn Et 45.

Kort forklart; Et 0 har monteringsflaten i senter av felgens bredde, mens Et 45( som pinlig nøyaktig skal omtales som minus i våre tilfeller) har monteringsfalten 45 mm utover iforhold til midten av felgens bredde.

 

Jo lavere Et jo lenger ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som topic sier, hvordan blir 18", 8J, ET 35 på Touran? Må det spaces mye ut for å få skikkelig flush? Likegreit å slå til å breiere felger heller, eller 45 i ET?

 

ET35 er for lavt for Touran uten seriøs senk og negativ camber, gå opp til ET45 "uansett" felgbredde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ET35 er ikke godkjent på touran,men det er helt strøkent.Stikker langt ifra på utsiden ihvertfall!

Har selv 8x18 ET35 på vintern og det er kurrant innpress

 

IMG_0649.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk Kenny! ;)

 

Men hvorfor er ikke dette godkjent? blir det større belastning på felgen eller understell med denne type innpress?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Senteret på dekket flyttes utover. I flg loven kan du flytte/endre innpress med 7,5mm pr side i forhold til vognkort. touran er vel oppført med Et49, så da blir 42 den som stikker lengst ut og er lovlig.

 

Flytter man felgen utover økes belastning på hjullager og vektarmen blir lenger mht til belastning på innfestningspunkter i hjuloppheng. I praksis har jeg liten tro på at en moderat overskridelse av denne 7,5mm regelen pr side, vil svekke bilens konstruksjon av betydning.

 

Det finnes også TUV godkjente spacerkit som feks H&R selger med betydelig mer økning av sporvidden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvordor det er forskjellige innpress på touran ??

Selv har jeg ET47,men har sett andre som har 49 som Espen sier her og

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvordor det er forskjellige innpress på touran ??

Selv har jeg ET47,men har sett andre som har 49 som Espen sier her og

 

Trodde alle Touran hadde ET47 jeg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvordor det er forskjellige innpress på touran ??

Selv har jeg ET47,men har sett andre som har 49 som Espen sier her og

 

Det er vel som på biler flest, at ET avhenger litt av felgbredden som leveres originalt, men ligger rundt 45-50.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.