Anbefalte innlegg

Etter å ha lest og hørt om x antall stjålene felger i det siste vurderer jeg å kjøpe et sett med låsebolter. Kommer på 360kr hos dekkforhandleren jeg bruker.....er vel BILLIG forsikring mot tyveri det. (Biltema har billigere men anbefales ikke har jeg hørt)

Spm mitt er, er det mange av dere som bruker låsebolter??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har låse bolter på felgene mine. De følgte med BBS felgene når jeg kjøpte de nye.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk med låsebolter til RH felgene mine også. Det blir jo som sakt en billig forsikring.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan stiller Forsikringselskapet seg til noe sånt tro? Vil di regne det som ekstrautstyr? dvs ca 10000,- eller får man ikke en dritt igjen?

Vel har låse bolter jeg og.. men måtte kjøpe sep.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan noen fortelle litt om hvilke låsebolter som gjør jobben bra, hvilke som er skremmende enkle å skru ut og hvorfor.

Åssen type låsebolter bør man satse på?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker ikke hvilket merke de var, men jeg hadde låsebolter på S4'en, og sef mista "nøkkelbit'et". Måtte jo få av bolten på en måte, så jeg tok et bit som var akkurat for lite, og banka det på. Funka som F... :(

Poenget er vel at hvis noen virkelig vil ha felgene dine, får de av det som er av bolter med mindre de er sveisa : bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker flere sett med låsebolter på begge bilene mine...bedre å være på den sikkre siden og gjøre jobben litt verre for tyvene....:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Poenget er vel at hvis noen virkelig vil ha felgene dine, får de av det som er av bolter med mindre de er sveisa : bh :

Så sant ,så sant beklageligvis.....

Men er lettere å få igjen på forsikringa hvis det eventuellt kan bevises at du har brukt låsebolter.Stort sett ligger restene igjen fra tjuvpakket.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt rett, er det noen som vil ha de av så kan du banne på at de klarer det til slutt.

MEN, hvis du vil sikre deg "litt" bedre kan du kjøpe 2 sett låsebolter, med 2 forsjellige "nøkler". Jeg har aldri vært utsatt for tyveri, men jeg har 2 sett for å helgardere meg.. Når tyven har tatt med seg felgene dine, og disse koster litt, er det meget surt å finne bilen stående på leca.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke mine blir stjålet der jeg setter fra meg bilen rundt om kring, men tenker slik at hvis noen vil ha de så er det en sjanse for at de ikke gidder når det er låsebolter tenker jeg............

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når tyven har tatt med seg felgene dine, og disse koster litt, er det meget surt å finne bilen stående på leca.

Behøver ikke å koste mye for at det skal være meget surt, det er igrunn ille nok å finne bilen sin på den måten samme hvordan den ser ut.. Og politiet gidder ikke å gjøre noen ting. Veldig irriterende!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men er det noen som vet hvilke merker/modeller man bør satse på?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om noe merker, men på Møller får du låsebolter og kan velge å vrake i en HAUG kodenøkler.. Da kan du eks ha fire forskjellige på hvert hjul : eek :

En ting som er VELDIG negativt med låsebolter er at det er stor sjangs for at de herper felgene dine i forsøket på å få de av, og at du dermed ikke får noe igjen på forsikringen. Skal du ha noe igjen må de være stjelt, så da kan man lure på hva som er best??

Da mine ble stjelt i fjor hadde jeg ikke låsebolter, ingen problemer med å få dekt alt av forsikring, men med kasko har man ekstra dekning på felger.

Hadde felgene blitt herpet og de ikke hadde fått de med seg hadde jeg ikke fått noe..!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd 2 typer..

Annbefaler ikke de som har 2-3 "kuler" som skal passe i spor på nøkkelen.

Utrolig lett å ødelegge om nøkkelen glipper..

Fikk gratis omlegging, ettersom forhandleren hadde festet boltene for hardt året før, slik at det var umulig å få de av uten trykkluft.

Var som å ødelegge sporet i en skrue med for lite skrujern..

Metallet bare "vred" sammen med nøkkelen :(

Da er det bedre med de som har flere kanter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.