Motor blir kald under kjøring

Anbefalte innlegg

Hei,

Motoren på Ventoen blir kald under kjøring. Varmes opp til driftstemperatur på tomgang, før temperaturen sakte men sikkert faller etter at man har kastet loss. Har droppet ned til i overkant av 70 grader en stund, men nå faller den enda lavere. Tenkte først at det var kald vind på vinterstid, men nå blir den i overkant kald synes jeg. Defekt termostat?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høyres ut som termostaten din henger åpen ja. Koster ikkje mange kronene og er lett å bytte sjølv;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strålende. Hvor på blokka ligger denne? Må man av med mye? Finner ikke Haynes guiden min :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Korleis motor som står i denne?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I tilknytning til vannpumpen.

Mener det er tuten i underkant.

Viss jeg husker rett så måtte jeg flytte litt på servopumpa for å komme helt til..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aldri sett nede i motorrommet på ein slik, men er nok kun 2 bolter som skal løysast. Følg slangen som går frå radiator til motorblokka så går denne rett på termostathuset. Er det lenge sidan du bytta kjølevæske tar du dette i samme slengen, visst ikkje ha ei rein bøtte til å samle opp det som renner ut så du kan fylle på igjen;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.