Audi a4 1,8tq 2000mod problemer..

Anbefalte innlegg

Heisann, da har den "trofaste" bruksbilen fått litt problemer, og håper på noen gode tips her, får ikke lov ut i garasjen idag sier kvinnfolket sia det er 14 februar.... : klø : Men fikk kjikka raskt nedi motorrommet når a kom hjem.

-Hele bilen lukter svidd gummi.

-ulyd i/bak motoren mot fører side. skrangle/skrape lyd.

-NULL bremsekraft, pedalen er steinhard.

-motoren har en merkelig gange på tomgang rister og smeller ut potta.. Ikke at jeg får dette til å henge i hop med bremseproblem..

Alt dette skjedde på en gang. Er bremsekraftforsterker drivi av vacum, eller hydraulisk på disse bilene'?

Blir opp i bukken med den i morra, men greit å ha litt tips å gå etter.

Takk for hjelp.

Kjetil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bremsekraftforsterkeren er vell drevet av vacum på disse.

Kan det være ødelagt svinghjul som gjør at den vibrerer?

Defekt coil/plugg kan vell også føre til vibrasjoner, smell her å der i potta å ujevn tomgang..

Registerreimen har hoppet over noen tenner?

Prøv og ta en diagnose og se om du får opp noe :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bremsekraftforsterkeren er vell drevet av vacum på disse.

Kan det være ødelagt svinghjul som gjør at den vibrerer?

Defekt coil/plugg kan vell også føre til vibrasjoner, smell her å der i potta å ujevn tomgang..

Registerreimen har hoppet over noen tenner?

Prøv og ta en diagnose og se om du får opp noe :)

Ja, får ta en diagnose imårra. Motoren slutter å vibrere og gikk helt rent når jeg gidde litt gass dvs over 1500rpm forsvant alle problene, og det utelukker svinghjulet iallefall. Og den går på alle syl.

Takk. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, fant jo feilen tvert når bilen kom inn i lyset.. jallamekk A/S har tydeligvis vært på ferde hos tidligere eier(e). stripsing av slanger mot bremsekraftforsterker og andre grovere vacum slanger, det holder hverken tett, eller lenge.. I tilleg hadde en enveis ventil sprukket/detti ifra hverandre. Ganske ekkelt når man kommer i god fart på glatta, og plutselig "mister" bremsene..

Glad jeg fikk den billig, hehe. Når jeg var nede og henta bilen, som var i daglig bruk. Det første som måtte gjøres var å skifte slange til btr. Bare filler igjen av den, ikke rart den fjuska under pådrag for tidligere eier.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skulle til å si det !! er det den T forma slangen helt inn mot torpedoen som har gått i oppløsning ? skjedde med meg på vei til Oslo ... veldig festelig. da oppførte bilen seg helt likt som du beskriver

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.