#1 Skrevet Februar 14, 2012 Heisann, da har den "trofaste" bruksbilen fått litt problemer, og håper på noen gode tips her, får ikke lov ut i garasjen idag sier kvinnfolket sia det er 14 februar.... Men fikk kjikka raskt nedi motorrommet når a kom hjem. -Hele bilen lukter svidd gummi. -ulyd i/bak motoren mot fører side. skrangle/skrape lyd. -NULL bremsekraft, pedalen er steinhard. -motoren har en merkelig gange på tomgang rister og smeller ut potta.. Ikke at jeg får dette til å henge i hop med bremseproblem.. Alt dette skjedde på en gang. Er bremsekraftforsterker drivi av vacum, eller hydraulisk på disse bilene'? Blir opp i bukken med den i morra, men greit å ha litt tips å gå etter. Takk for hjelp. Kjetil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 14, 2012 Bremsekraftforsterkeren er vell drevet av vacum på disse. Kan det være ødelagt svinghjul som gjør at den vibrerer? Defekt coil/plugg kan vell også føre til vibrasjoner, smell her å der i potta å ujevn tomgang.. Registerreimen har hoppet over noen tenner? Prøv og ta en diagnose og se om du får opp noe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 14, 2012 Bremsekraftforsterkeren er vell drevet av vacum på disse.Kan det være ødelagt svinghjul som gjør at den vibrerer? Defekt coil/plugg kan vell også føre til vibrasjoner, smell her å der i potta å ujevn tomgang.. Registerreimen har hoppet over noen tenner? Prøv og ta en diagnose og se om du får opp noe Ja, får ta en diagnose imårra. Motoren slutter å vibrere og gikk helt rent når jeg gidde litt gass dvs over 1500rpm forsvant alle problene, og det utelukker svinghjulet iallefall. Og den går på alle syl. Takk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 15, 2012 Tja, fant jo feilen tvert når bilen kom inn i lyset.. jallamekk A/S har tydeligvis vært på ferde hos tidligere eier(e). stripsing av slanger mot bremsekraftforsterker og andre grovere vacum slanger, det holder hverken tett, eller lenge.. I tilleg hadde en enveis ventil sprukket/detti ifra hverandre. Ganske ekkelt når man kommer i god fart på glatta, og plutselig "mister" bremsene.. Glad jeg fikk den billig, hehe. Når jeg var nede og henta bilen, som var i daglig bruk. Det første som måtte gjøres var å skifte slange til btr. Bare filler igjen av den, ikke rart den fjuska under pådrag for tidligere eier. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 15, 2012 skulle til å si det !! er det den T forma slangen helt inn mot torpedoen som har gått i oppløsning ? skjedde med meg på vei til Oslo ... veldig festelig. da oppførte bilen seg helt likt som du beskriver 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 15, 2012 Jepp, stemmer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...