#1 Skrevet Februar 14, 2012 Har skiftet alt av innmat i tromlene bak på Golfen og måtte sette selvjusteringskilen helt opp for å få det sammen. Hva er trikset for å få fortgang på selvjusteringa etter bytte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 14, 2012 Ta av hjulet, og få inn en syl eller noe inn ene bolthullet og dra den justeringa ned igjen, slik at bånda ligger inntil trommelen. Evt kan du dra på brekket og "rygge". Altså bare slipper clutchen bittelitt så den drar seg bakover. Det skal visst funke, selvom jeg aldri har fått det til. Har alltid brukt syl på justeringskilen jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 14, 2012 Den justeringskilen skal jo dra seg på plass så fort du trykker på bremsepedalen, du har vel ikke glemt fjæra på den? Det skal ikke være nødvendig å etterstramme den med en syl eller noe, det er jo ikke sånn selvjustering skal fungere! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 14, 2012 Ny fjær er montert ja,kilen er montert rett vei også. Var et puslespill å få på plass alt inni der :-\ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 14, 2012 bremse mange ganger før du bruker brekket. er vel det som er standarden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 14, 2012 Skal bare være å bremse, så skal det jo fungere av seg selv, om du har gjort det riktig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 15, 2012 Regner med at du også smørte kilen når du monterte den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 15, 2012 Regner med at du også smørte kilen når du monterte den?Hadde på en liten klatt med fett ja....tynt lag bare. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 15, 2012 det har jeg pleid å gjøre også. Funker aldri. Er så rusten og dritt, så bare drar den ned selv... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 16, 2012 Må gjøre godt reint vet du, ut med hver del ,inn i skrustikken, stålbørste, flatfil, rundfil, smergelpapir,hva som trengs, rense til slutt og en liten hinne med aluminiumspasta over Skal bruke en hel kveld på en sånn jobb, ikke en halvtime (ok. av og til hopper jeg over ett par trinn) Jeg har byttet sånt på mange biler, men golf3 står som den mest putlete til no, tok heldigvis bilder av hvordan det var satt sammen først. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...