Elektriske vinduer går ned av seg selv- Audi A4 98mod.

Anbefalte innlegg

Hei.

Det hele startet denne morgenen med at bilen var usedvanlig tungstarta. Jeg prøvde mange ganger i ca 15 min før jeg fikk start på den til slutt. Har aldri hatt noe problemer med å starte den hverken sommer eller vinter i de 1.5 åra jeg har hatt den.

Så, nå rett i stad da jeg kom hjem så slo jeg av tenninga, tok nøkkelen ut, og låste bilen. Etter noen sekunder da, så gikk plutselig begge el-vinduene ned! Tok de selvfølgelig opp igjen da jeg så dette, men da gikk de bare ned igjen etter en liten stund.

Noen som vet hva dette kan skyldes?

Takker for all hjelp jeg kan få!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På disse bilene er det sånn att om man holder nøkkelen i "opplåst" posisjon en stund så åpner den vinduene selv, kan det være denne bryteren som henger?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørtes veldig ut som det er tenningsbryteren din som har tatt kvelden ? Vet ikke hvordan den er å bytte på b5en men den er hvertfall ikke så fryktelig dyr å begynne med ! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan være så enkelt som en microbryter i dørlåsen også. kjent problem på flere vag modeller desverre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For meg høres det ut som 2 forskjellige problemer i grunn.

Start med en diagnose å se hva som kommer opp.

Du skriver ikke hvilken motor som står i, men hvis det er diesel, kan det jo være glødeplugger som har gitt seg. Eventuelt en temp-føler.

Ang. vinduene er jeg enig i det som er nevnt av Rolf, bryter i dørlås. Kjent problem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tydelig at jeg skrur for gammel audi ser jeg :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar!:) Er en 1.8 l bensin,

Skal undersøke om det kan være microbryteren!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.