#1 Skrevet Februar 14, 2012 noen som vet om man kan bruke en 120 ampers dynamo isredenfor 90 ampers,som står på no. bilen er en skoda octavia 1,9 tdi. motorkode alh. den gamle trekker 1amp. strøm. så batteriet tappes. og så fant eg en 120 ampers dynamo til en billig peng. var demontert fra en annen skoda. evt må man ha tykkere kabler? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 14, 2012 noen som vet om man kan bruke en 120 ampers dynamo isredenfor 90 ampers,som står på no. bilen er en skoda octavia 1,9 tdi. motorkode alh. den gamle trekker 1amp. strøm. så batteriet tappes. og så fant eg en 120 ampers dynamo til en billig peng. var demontert fra en annen skoda. evt må man ha tykkere kabler? Går helt fint 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 14, 2012 Jeg har gjort dette på min audi 80, bytta til større dynamo, eneste jeg gjorde var og sette inn tykkere jording til batteri og tykkere + kabel fra dynamo til batteri. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 14, 2012 kjempe greier. da e det bare å hive seg i skruing i ledige øyeblikk. orket ikke prøve engang før eg var sikker. så ut som mye arbeid å komme til dynamoen. mulig air-condition kompressoren må vekk også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 15, 2012 Må huske på at fordi dynamoen er reita til høyere strøm betyr ikke at bilen din trekker noe mer strøm av den grunn Ingen grunn til å oppgradere noe som helst av ledninger med mindre du har planer om noe som skal trekke mer strøm (les; bilstereo). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 15, 2012 Må huske på at fordi dynamoen er reita til høyere strøm betyr ikke at bilen din trekker noe mer strøm av den grunn Ingen grunn til å oppgradere noe som helst av ledninger med mindre du har planer om noe som skal trekke mer strøm (les; bilstereo). Sant nok, men på den annen side vil du kunne lade opp igjen batteriet raskere etter en kaldstart med 120A enn med 90A, spesielt på dieselbil vil dette være gunstig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...