#1 Skrevet Februar 14, 2012 (endret) I dag morres startet ikke bilen. Starteren slo ikke inn. Da jeg har hatt problemer med dårlig kontakt i tenningslåsen tidligere sjekket jeg dette og bilen startet deretter. Jeg kjørte bilen så inn i garasjen for å slippe å stå ute. Da jeg skulle ut igjen etter ca 30 min slo startsperra inn på begge nøkler (altså både hovednøkkel og reserve nøkkel) Noen forslag til hva dette kan skyldes, og løsninger som ikke innebærer å måtte ha bilen inn for dekoding? Mvh Svenning 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 14, 2012 Det viste seg å ikke være kontakt mellom startsperrekontakt og tenningslås i det hele tatt. Fått fikset dette nå, og begge nøkler fungerer... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 18, 2012 Tar opp igjen denne tråden. Siden problemene med tenningslåsen har ikke fjernstyringen på sentrallåsen virket. Det har heller ikke styrestrømmen på cd spilleren (automatisk av ved nøkkel ut). Nøkkelen har jeg skiftet batteri i, så det er utelukket. Kan dette ha sammenheng med den elektriske delen av tenningslåsen? Forstår det slik at dette er bakstykket. Mottakeren for sentrallåsen sitter så vidt jeg vet ved A-stolpen, foreløpig har jeg utelukket dette da problemet oppstod i sammenheng med tenningslåsen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 18, 2012 Bytt tenningslås er utslitt/ hadde samme problem ca 3000-4000 hvis jeg husker rett 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 18, 2012 visst du har byttet batteri på nøkklene dine så er nok problemet der. for da reseter du nøkklene og disse må kodes opp til bilen igjen. hadde akkurat samme problem på min gamle passat. har du en nøkkel uten batteri som du kan prøve? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 18, 2012 visst du har byttet batteri på nøkklene dine så er nok problemet der. for da reseter du nøkklene og disse må kodes opp til bilen igjen. hadde akkurat samme problem på min gamle passat. har du en nøkkel uten batteri som du kan prøve? Hvis nøkkelen må kodes opp igjen slår vel startsperra inn på nøkkelen? Det gjør den ikke etter at jeg fikk i kontakten igjen. Nøkkelen med fjernsender virker på samme måte som reservenøkkelen uten fjernsender. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...