Kulemotor og noe russisk greier :)

Anbefalte innlegg

desverre tysk, men bare skru av lyden :)

 

 

og en til, tøff motor:

 

 

 

La diskusjonen begynne ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forsto ikke helt prinsippet med den russiske saken der.

 

Kompakt var det i allefall :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på hvor jeg skal montere Weber DCOE på kulemotoren når jeg blir pensjonist:p.

 

Men om denne kommer til å funke i praksis og ikke minst være pålitelig er den jo smått genial. Den er kompakt, består av få bevegelige deler (som sagt i filmen), den blir følgelig også lett og den ser ikke mer komplisert ut enn en litt stor diff (for å overdrive litt).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo nesten umulig å få de skikkelig tett + at det er jævli mye arbeid å bygge noe slik. Blir fryktelig dyrt dette. Men veldig tøfft :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser for meg at det iallefall er dritdyrt å reparere, den kulemotoren krever jo en god del nøyaktighet. Samt hvordan skal de forhindre slitasje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den russiske motoren virket forferdelig kompleks, med massevis av roterende deler. Kulemotoren var interessant, som det trekkes frem er det størrelsen og vekten som virkelig gjør at den kan ha en fremtid. Spesielt i fly, som konstruktøren trekker frem. Det eneste er at jeg tror den kan være vanskelig å maskinere både tidsmessig og kostnadsmessig effektivt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere som har god peiling på motor. Hvorfor videreutvikler man ikke wankel-motoren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var vel pga. for høyt utslipp, forhold til kubikk og effekt osv, om jeg ikke tar feil :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere som har god peiling på motor. Hvorfor videreutvikler man ikke wankel-motoren?

 

Mazda har ikke gjort annet... Tilbake på 60- og 70-tallet ble Wankel testet av flere fabrikker, etter at både Mazda og NSU hadde slike motorer i drift i flere år. Mercedes-Benz, Chevrolet og Lada (!) var blant fabrikkene som testet ut motorene, til og med Audi (i deres egenskap av sammenslåing med NSU) hadde testversjoner av 100 Typ 43 med wankelmotor, men det var rett og slett ingen av dem som hadde trua på motoren.

 

Å si at wankel ikke er videreutviklet er likevel helt feil. Mazda har hatt tillit til wankel helt siden 60-tallet, og har drevet videreutvikling siden den tid. Deres nyeste er vel den utgaven som kalles "Renesis", som ble levert i RX-8.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.