Oletrykk faller ved belastning (s2 3b)

Anbefalte innlegg

Skulle mappe bilen i går..

Gikk fint å kjøre i 2 timer og alt funket dønn, men etter pc ble koblet inn og vi tok oss en tur og fikk stilt litt på tenning og bensin, så kunne jeg gi litt på..

Det som skjer ved full belastning er at trykket daler ned mot null..

Det er andre gang det skjer for det skjedde på forrige mapping også noe som resulterte til motoras..

Vi var veldig obs på det nå da vi var ute å mappet så vi fulgte med å gav oss med engang vi så trykket dalte..

Noen som har forslag eller innspill..

Vi mente det kunne være lekkasje i oljesilen som står i bunnpannen..

Tar imot tips og forslag ;)

Mvh Joakim :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du heldig er det bare en trykkavlastningsventil ved oljepumpen som har satt seg fast i åpen stilling p.g.a. avleiringer, men det skjer som oftest bare på motorer som har gått veldig lenge mellom hvert oljeskift..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner hva du mener.. Men oljepumpen er DØNN ny, helt ny bunndel, nye lagre, nye råder, avballansert veiv, så alt i bunndelen er good shit.. Eller skal iallefall være grei..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg hadde dette problemet på en Audi 200 10vt. helt ok trykk på tomgang, kanskje litt lavt. veldig lavt under pådrag, og "pang" opp på fullt trykk ved nedbremsing. da var det pakningen mellom oljepumpe og sil-røret som hadde mistet en god bit.

skjedde bare helt tilfeldig på første kjøretur etter bytte av toppakkning+++ skjønte ingenting, for jeg trodde det hadde sammenheng med noe av arbeidet jeg hadde gjort! :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja var det vi også mente..

At det enten kunne være silen eller pakning på silen.. For hvis den lekker vil jo den suge falsk luft ved belastning..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da tror jeg problemet er funnet..

Hele pakningen under silen var vridd.. Så den har sikkert sugd masse falsk luft gjennom der ved full bellastning ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.