#1 Skrevet Februar 16, 2012 Hei! har litt problemer, har byttet motor i bilen "Audi 100 2.2 10vt" og er hiddensprut i bilen så måte ta hele fordeleren fra gammle motoren over på den nye pga 5vindu iden, så var jeg litt lite oppmerksom når jeg tok dette fra hverandre, så har ikke peiling på hvordan det skal stå. bilen starter med kan ta av 3tennplugg kabler uten noe forkjell /= Hvordan skal rotor stå? Hva er NR 1 på fordeler lokket? det står ingenting på det Og skal motoren stå i ød? før jeg monterer dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 16, 2012 Hei! har litt problemer, har byttet motor i bilen "Audi 100 2.2 10vt" og er hiddensprut i bilen så måte ta hele fordeleren fra gammle motoren over på den nye pga 5vindu iden, så var jeg litt lite oppmerksom når jeg tok dette fra hverandre, så har ikke peiling på hvordan det skal stå. bilen starter med kan ta av 3tennplugg kabler uten noe forkjell /= Hvordan skal rotor stå? Hva er NR 1 på fordeler lokket? det står ingenting på det Og skal motoren stå i ød? før jeg monterer dette Sett motor på merker på veiv og topp, da skal rotoren peke mot et strek som er på kanten av fordeler. Roter eventuelt fordeler til dette stemmer. Da har du en grei grunnstilling, så kjører du motor god og varm, setter tenninga til 0 grader i sprutet og justerer på fordeler til tenningslampa sier du er på 0 punktet på veivmerket. Da er det bare å huske å skru godt fast fordeler og sette tenninga tilbake til forrige verdi. Tom Rune 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...