Anbefalte innlegg

Hallo !

Den elektriske bakluken på min A4 B8 Avant 2009 modell har begynnt å skape seg..

Ved åpning (både ved bruk av fjernkontroll og innvendig eller utvendig knapp) så åpner den seg bare 50%, og der stopper den. Det virker som motoren har gjort ferdig jobben sin, men at luken ikke går helt opp. Da må jeg jobbe litt fysisk før den etter litt tvang glir pent opp. Og da er det ikke motorlyd lenger, men den typiske lyden fra stagene/gassfjærene/hydrolikken ..eller hva enn det nå heter..

Ved lukking er alt som det skal, også fra helt åpen posisjon.

Er det riktig av meg å anta at det er de gassfjærene(?) som er defekte ?

Jeg er usikker på om motoren ved åpning skal gå til luka er 100% åpen , eller om motoren går bare til luken er ca 50% åpen også er det gassfjærene som tar over etter det ?

Problemet oppstod i en periode med temperaturer under -15, så jeg trodde det var temperaturrelatert..

men nå etter flere dager med 0 grader er problemet fortsatt der.

Diagnose, tips, triks og hint mottas med takk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å tving luka helt opp, og hold knappen inne i 5 sek. Prøv da og se om den løfter høyere.

Kan Evt være slappe gassfjærer ja

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I utgangspunktet garanti/reklamasjon - ikke rør noe før du har sjekket det ? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på at ingen har stoppet luka med knappen en gang den var på vei ned? Da kan den tro at det er det nye stoppestedet og vil kun åpne seg dit istedenfor 100% åpen. Sjekk instruksjonsboka på hvordan man skal sette ny innstillning på bakluka. Tror du skal holde knappen inne i 4 sek til varselblinkern lyser en gang, så dytte luka helt opp(eller der hvor man vil at den skal stoppe), og trykke på knappen igjen til blinklysa blinker en gang. Sjekk instruksjonsboka for å være sikker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det høres veldig fornuftig ut det du sier der ja harald.. Har stoppet luka på omtrent 50% når jeg har hatt hund baki der..

Den har har ikke trøbla seg til når jeg har gjort det tidligere.. men vet jo aldri hva en glitch in the matrix kan forårsake.

Skal prøve etterpå.

Når det gjelder garanti, så er det en importbil desverre ... FML

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tip top ! Haralds triks funket bra :) Problem løst !

Takk for hjelpen !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.