#1 Skrevet Februar 16, 2012 Pratet med en kar på NBS for litt siden, og han hadde byttet en hallgiver på samme bil som min, uten å ta av fronten. Hvordan kan jeg få skrudd ut øvre reimhjul uten å ta av fronten? Er redd for at spennet i reimen vil dra litt rundt på ting, så det ser veldig ut som at jeg må få av fronten. Eller finnes det noen lure triks/verktøy for å låse driten uten å ta av fronten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 16, 2012 Hva slags bil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 16, 2012 Hva slags bil? A4 Hadde hjulpet å vite hva for en motor du har:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 16, 2012 Åh faen.. Glemte jo helt å nevne det! Er en A4 1,6 (ARM). Hallgiveren sitter bak øvre reimhjul. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 17, 2012 Gjorde dette på S4'en, ikkje heilt likt men prinsippet er det samme. Merket reimhjul og reim på to plasser, løsnet reimhjulet og trakk dette av mens reima fortsatt sto på reimhjulet. Her sitter reimhjulet på kile så du skal være god for å ikkje få det på rett plass igjen, men veit desverre ikkje korleis det er på din motor. Mens du holder reima stram bytter du sensoren, sitter vel kun med 2 skruer. Får du med deg ein kompis er alt mykje lettere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 17, 2012 Ja, få hjelp til å holde hjulet med reima på mens du driver på lurt å stripse fast reima til hjulet også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 17, 2012 Så jeg trenger ikke å bekymre meg for at spennet i reim og motor vil flytte på veiva? En på NBS beskrev det samme som deg, Kim, men når jeg titta nedi, så ble jeg litt bekymret for å gjøre det slik Er usikker på om det strammeren er fjærbelastet også. Trenger jeg noe for å låse fast øvre reimhjul når jeg skal skru dette av/stramme det? Skal vel strammes med 65nm... Eller er det bare å skru i vei? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 17, 2012 Du bør ha ett eller annet å holde igjen kamdrevet med:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 17, 2012 Japp japp! Får forsøke dette til uka, så satser man på at ting går som det skal. Takker for hjelpen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...