Anbefalte innlegg

lurer på om 10x20 felg går fint på en audi A6 06 modell quattro??

hvilket innpress og dekkstørrelse er å anbefale?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lurer på om 10x20 felg går fint på en audi A6 06 modell quattro??

hvilket innpress og dekkstørrelse er å anbefale?

 

Det går vel ikke fint uansett, men skal være mulig hvis du får offset som gjør at felgen såvidt går klar av fjærbenet. Dette avhenger igjen litt av om du har orig.fjærben eller justerbart.

 

Hadde selv KW var.3 på min 2007 Avant og da prøvde/hadde jeg både 9,5x20 ET43 og 9,5x21 ET55, begge med 245/30 dekk. Sistnevnte lå ganske nærme innover, så da vil jeg anbefale 10x20 ET nær 50. 255/30 burde bli ganske optimalt. Men kan sikkert subbe litt foran likevel...spesielt med rundt 45 hvis utvalget i felg er magert med høyere offset.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er bilen til en kompis. han har orginalt luftunderstell på den. grunnen til 10" er pga at han vil ha mest mulig concave felg. men vet ikke hvor mye concave en 9" felg er?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er bilen til en kompis. han har orginalt luftunderstell på den. grunnen til 10" er pga at han vil ha mest mulig concave felg. men vet ikke hvor mye concave en 9" felg er?

 

Concav på felgene vil vel variere etter merke på felg, og inpress. mine i 10" bredde er ganske konkav med ET 35, hadde vert meir med ET25. Vertini concave er det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er bilen til en kompis. han har orginalt luftunderstell på den. grunnen til 10" er pga at han vil ha mest mulig concave felg. men vet ikke hvor mye concave en 9" felg er?

 

OK da er det 2 ting å tenke på før han bestiller 10x20 felger. Det ene er at han kan ha dårlig plass innover pga luftfjæringa, det andre er at orig. luftunderstell vel er altfor høyt selv i laveste posisjon til å kle slike felger. Så da må han evt. vurdere å modifisere denne slik at bilen blir lavere uten å være i nødprogram e.l.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan vel stille høyden på luftunderstellet via VagCom :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

understellet har blitt justert via vagcom:)

 

men høres ut som at det bare blir tuklete med 10", så hvis man får tak i en 9,5" eller 9" felg som har grei ET så er vel det enklest. men er såpass høy ET på disse bilene,så er avhengig av litt bredde på felg for å få skikkelig konkav felg. noen som har noen bilder av 9" eller 9,5" felg som er konkav?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Avstanden fra navet til hjulbuen er vel de samme uansett hvor breie felger du har....

 

Mao: du vil aldri få mer konkav ved å øke bredden, kun ved riktigst mulig ET.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Avstanden fra navet til hjulbuen er vel de samme uansett hvor breie felger du har....

 

Mao: du vil aldri få mer konkav ved å øke bredden, kun ved riktigst mulig ET.

 

ja,er enig i det, hvis man fikk helt riktig et på felgen. men et 35 på en 8,5 felg kontra en 9,5 felg så kommer vel 9,5 felgen lenger ut pga økt bredde på felg? og da mere konkav felg? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Avstanden fra navet til hjulbuen er vel de samme uansett hvor breie felger du har....

 

Mao: du vil aldri få mer konkav ved å øke bredden, kun ved riktigst mulig ET.

 

???

 

Ja, avstand nav til hjulbue er lik.

Nei, innpresset er avstand fra senter av felg til navet. En tomme bredere felg med samme innpress vil si 12,7mm større avstand fra nav på begge sider av felg. Felgfabrikanten har da større spillerom mtp konkavitet ettersom bredere felgen blir med samme innpress, men felgen vil jo fylle mer av innsiden og utsiden av hjulrommet.

Men de kan jo også lage felger som er helt flate i fronten med forskjellige bredder og innpress.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja,er enig i det, hvis man fikk helt riktig et på felgen. men et 35 på en 8,5 felg kontra en 9,5 felg så kommer vel 9,5 felgen lenger ut pga økt bredde på felg? og da mere konkav felg? :)

 

Ja, den vil stikke 12,7mm lenger ut, OG 12,7mm lenger inn.

 

Her er forøvrig en felg på det du spurte etter, 20x9,5 ET40 (MRR HR3)

6016314573_25767e44d3_o.jpg

 

Men dette vil ikke si at ALLE felger på 20x9,5 og ET40 vil ha denne konkaviteten. Det er opp til fabrikanten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

???

 

Ja, avstand nav til hjulbue er lik.

Nei, innpresset er avstand fra senter av felg til navet. En tomme bredere felg med samme innpress vil si 12,7mm større avstand fra nav på begge sider av felg. Felgfabrikanten har da større spillerom mtp konkavitet ettersom bredere felgen blir med samme innpress, men felgen vil jo fylle mer av innsiden og utsiden av hjulrommet.

Men de kan jo også lage felger som er helt flate i fronten med forskjellige bredder og innpress.

 

Ser nå at jeg har formulert meg dårlig...

 

Det jeg mente, som du skriver her, er jo selvsagt at det er avstanden mellom nav og hjulbue som bestemmer max konkav og breiere felger vil nødvendigvis ikke hjelpe på det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

10x20 skal gå, tror ut fra mine målinger at 10,5x20 skal gå!

 

Innpress bør være så høyt som mulig, å da faller nesten alle alternativer bort med concave felger (jeg har søkt og letet nettet i ett halvt år nå)

 

De fleste brukbare concave felger i 10x20 har et35 eller helst et25, å det går ikke!

 

Har han kompisen din 3.0 tdi så må han også bruke 265.30.20 minimum pga loadindex

 

Mye lesing på tyske A6 forum har avslørt at a6 med AAS som senkes i vagcom har veldig lite fjæringsvei i dynamic, å derav kan kjøre subbefritt med dimensjoner som non AAS A6 har dels store problemer med ;)

 

Eksempelvis kjører det flere rundt i tyskland på 9x20 et29 med 265.30.20 senket ca 30-40mm i vagcom, dem velger da Conti II som er tilsvarende 245 bredde på men med lovlig loadindex

10x20et41 skal da ikke komme lengre ut enn 9x20et29, teoretisk skal dette da gå.

 

Lykke til (jeg sliter enda)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

10x20 skal gå, tror ut fra mine målinger at 10,5x20 skal gå!

 

Innpress bør være så høyt som mulig, å da faller nesten alle alternativer bort med concave felger (jeg har søkt og letet nettet i ett halvt år nå)

 

De fleste brukbare concave felger i 10x20 har et35 eller helst et25, å det går ikke!

 

Har han kompisen din 3.0 tdi så må han også bruke 265.30.20 minimum pga loadindex

 

Mye lesing på tyske A6 forum har avslørt at a6 med AAS som senkes i vagcom har veldig lite fjæringsvei i dynamic, å derav kan kjøre subbefritt med dimensjoner som non AAS A6 har dels store problemer med ;)

 

Eksempelvis kjører det flere rundt i tyskland på 9x20 et29 med 265.30.20 senket ca 30-40mm i vagcom, dem velger da Conti II som er tilsvarende 245 bredde på men med lovlig loadindex

10x20et41 skal da ikke komme lengre ut enn 9x20et29, teoretisk skal dette da gå.

 

Lykke til (jeg sliter enda)

 

er ikke 3.0...er 2,7. du har vel snakka med han, kjøpte en frontfanger av deg mener jeg:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har testet 9x20 ET25 på noen nyere audi A4 og det ble ca 0,5 cm for breie med tanke på skjermkanten.

 

Men jeg vet ikke hvordan det er på din bil da. Skulle BBS CH-R 9x20 Et25 være aktuelt, så har jeg noen liggende heme :)

 

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå er uansett felger kjøpt:) ble 9,5 til slutt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og det ble kjempebra rett og slett... Synes felgene gjorde seg veldig på bilen! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.