Hvilke dekk passer til 16" på B4?

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe ett sett med 16"-felger på B4'n, men noen som vet hvilken dekkdimensjon som passer til denne bilen med 16"-felger? Tenker da gjerne for å få det godkjent... Det eneste jeg husker nå, var at dekkenes bredde var 205.

Hvis felgene blir kjøpt, lurer jeg også på hvordan det ville tatt seg ut med spacere, for å få "fylt ut" litt mer. Noen meninger om dette, hvor mye f.eks.? Felgene er forøvrig 7,5". Hvis jeg setter på spacere, trenger jeg da også lengre hjulbolter?

Har også vært inne på tanken om låsebolter, men dette har jeg lite, eller for å si det rett ut, ingen erfaring med. Tips om type/merke etc. tas mer enn gjerne imot...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aktuelle dimensjoner på B4 med 16" er 205/55-16, 215/55-16 eller 225/50-16. Skal være plass til alle sammen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har faktisk kjørt 215/45-16 på b4. Men da ble hjula så små. :D Ikke stemte speedoen og ikke var det noe fint heller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, lurer på om det ikke kunne være 205/55-16 som var dimensjonen, uten at jeg skal si det helt sikkert i forbifarten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, lurer på om det ikke kunne være 205/55-16 som var dimensjonen, uten at jeg skal si det helt sikkert i forbifarten.

Med 195/65-15 som original-dim så er det vanligvis (og det som stemmer best) 205/55-16 ja.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var det jeg mente på jeg også, men tenkte jeg skulle spørre for sikkerhets skyld :)

Men spacere da? Noen som vet hvor "mye" man kan "bygge ut" uten at det blir for mye?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik som min bil er nå, med 8x17" (usikker på bredden) ET37, og 215/45 dekk, så hadde den nok blitt tøffere med dekka en cm lenger ut mot hjulbuen, men om det da vil subbe (iallefall bak der den er lavest til hjulbuen) er jeg ikke sikker på..

Edit: Så er min bil senket 60/40 da..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er det jeg mener også, det hadde blitt litt "tøffere" om dekkene/felgene kom litt lengre ut, men hvor mye er jeg usikker på. Er ikke interessert i å få noen subbing eller slikt, da lar jeg heller være, men 1cm eller noe slikt kan vel ikke skade? Forøvrig er min senket 40/40.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp deg 18" istedet og 60/60 senk slik jeg skal! :D Kjører forresten med 235/45/17 på 8,5X17" nå og 40/40 senk uten problemer. Felgene jeg har "buer" i tillegg utover slik at det ser enda bredere ut! Det er også et alternativ!:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp deg 18" istedet og 60/60 senk slik jeg skal! :D Kjører forresten med 235/45/17 på 8,5X17" nå og 40/40 senk uten problemer. Felgene jeg har "buer" i tillegg utover slik at det ser enda bredere ut! Det er også et alternativ!:)

Nåja, så viktig er ikke felger for meg, skulle heller ha byttet bil da istede for å lagt ned så mye penger i en ellers tilnærmet original bil, hehe... også er det ikke så store utskeielsene man kan koste på seg når man er student. Snakk om prioritering da ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som har prøvd 225/50-16 og kan si det sikkert at det funker. Skulle hatt 17" eller 18" i år, men har ikke råd, men uansett om jeg ikke får størrelsen på felgene vil jeg ha bredden på dekka : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.