Anbefalte innlegg

Jeg har montert supersport black evo på min 2002 passat 1.9 tdi 4motion og var i dag på verksted for å få 4hjulsmåling da jeg hadde tenkt å få det godkjent.

 

De fikk bare røde tall. Ingenting innenfor klarte de, og skylte på at bilen var for lav, og at det ikke var nok justeringsmuligheter. Bilen er ikke super lav, og er innenfor den høyden som er godkjent i tuv papirene.

De mente bestemt at jeg måtte ha noen andre stag som var lengre oppi toppen forran for at de skulle få justert riktig. Fra RS6 eller lignende sa de? : klø :

 

De justerte heller ikke noe bak for de mente jeg da måtte ha nye bolter hvis de skrudde opp der..

 

Så dette ble jo veldig bortkastet penger: mad : Fikk ikke engang målebrev siden de ikke fikk justert ordentlig.

 

Dette synes jeg var noe amatørmessige greier?

 

Noen andre som har hatt lignende problemer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke helt uvanlig dette, foran er det kun spissing som kan justeres( camber kan midtstilles ved å flytte traversen) men det hjelper vanligvis ikke ved senk. Bak er det vanligvis ikke noe problem å justere nok på de med 4wd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva må gjøres for å få det godkjent da? det må vel være grønne tall på 4hjulsmålingen sikkert?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk min A4 B6 godkjent til biltilsynet uten at camber var innenfor tolleransene. dog bare 40mm senkefjærer.

Kan lønne seg og høre litt forskjellige plasser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får kjøpt justerbare stag for å få det innafor. Husker ikke nettsiden i farta.: rolleyes

 

Fabian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hev bilen enda mer, så får du det godkjent. så slipper du den ned og drar og viser den på bt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva må gjøres for å få det godkjent da? det må vel være grønne tall på 4hjulsmålingen sikkert?

 

Godkjent 2 stk 3BG'er med røde tall på camber foran hos SV Gjøvik. Sist gang var i mars 2011 med 9,5 cm bakkeklaring, da hekta bilen seg i traversjekken på 4-søyler'n de har.

 

En kontrollør med fornuften i beholde (noe som kan være fraværende), burde ikke ha noen problemer med å godkjenne et målebrev med rødetall på en bil der camber ikke er justerbar, SÅ sant det ikke er snakk voldsomme avvik..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har heller ikke hatt noen problemer med dette. Når jeg tenker meg om så fikk jeg sist jeg godkjente en sort hvitt utskrift av papirene av verkstedet slik at de røde tallene ikke skulle være så åpenbare. :P Tuv papirene gjelder jo bil med originale hjulopphengskomponenter så det skal godkjennes så lenge målene er innenfor det som er godkjent av tuv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.