Feil koder audi A6 2.7 biturbo,men hva er hvà???

Anbefalte innlegg

Hvorfor står det slik??

O2 Sensor Circuit - Malfunction (Bank 2 Sensor 1)

or Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: Malfunction in Circuit : P0150

Og:

O2 Sensor Circuit - Malfunction (Bank 1 Sensor 1)

or Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit : P0130

Trodde ikke det var det samme jeg ( banke sensor / Oxygen sensor )

Hva skal man velge her da???? :) ( kan dette ha sammenheng med NO/NADA katalysatorer??? )

Fikk også ut denne kodene:

Brake Switch (F): Implausible Signal : P0571

ALl svar er for meg nyttig så sleng gjerne inn en komentar :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingenting om bankesensor her. Bank 1 og bank 2 henviser nok til de to forskjellige manifoldene på V-motoren din. Sensor 1 er sensoren FØR cat. Evt sensor 2 ville vært den bak cat. Feilmeldingene tilsier at du enten har problemer med ledningsnettet til eller selve lambdasondene før cat...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bank står ikke for bankesensor men hvilken side på motoren den sensoren ligger. Sensor 1 er sensorene før katalysator, så disse kodene er begge de fremre lambdaene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller kan det være feks for mager blanding.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingenting om bankesensor her. Bank 1 og bank 2 henviser nok til de to forskjellige manifoldene på V-motoren din. Sensor 1 er sensoren FØR cat. Evt sensor 2 ville vært den bak cat. Feilmeldingene tilsier at du enten har problemer med ledningsnettet til eller selve lambdasondene før cat...

Hmm høres ut som det er lambdaene.. Har det ingen ting med at jeg ikke kjører med catter??

Bank står ikke for bankesensor men hvilken side på motoren den sensoren ligger. Sensor 1 er sensorene før katalysator, så disse kodene er begge de fremre lambdaene.

hva koster slike da?? er det spesielle nummer mine skal være. Vet det selges masse på ebay.de og ebay.com

som f.eks slike : http://www.ebay.com/itm/WALKER-O2-OXYGEN-SENSOR-KIT-PRE-CAT-00-01-AUDI-A6-2-7T-/360388592555?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item53e8d583ab&vxp=mtr

http://www.ebay.com/itm/NEW-Direct-fit-Oxygen-O2-Sensor-AUDI-A6-2-7T-4B-C5-/260513765866?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3ca7d499ea

Eller kan det være feks for mager blanding.

Det er nok ikke for mager blanding, etter avgass testen var det litt over normalen med uforbrent bensin..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neivel, da regner jeg med hc innholdet var høyt ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neivel, da regner jeg med hc innholdet var høyt ?

:) Vet ikke engang hva "hc" betyr, så ikke lappen, fikk høre alt var greit bare litt for høy ubrent bensin

http://jhmotorsports.com/shop/catalog/fuel-injection-sensors-c-21_66_68_192_197.html?osCsid=e6f56574a466f2b2173ca5bb62c25eb5

Her kjøper jeg mine, kan at de til 60 dollar å lodde/skjøte på gammel kontakt eller kjøpe de som er ferdige for 105.

Takker. går for de til 105 dollar.. Er disse lette å bytte? tilkomst / fast rustet osv osv osv??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med denne??

Er det ikke samme bryter på clutch som på brake???

Hvem er det som kødder av og til?

( kan legge til at jeg har noen rpm peaks ved intråkk av clutch, men dette er meget sjeldent )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med denne??

Er det ikke samme bryter på clutch som på brake???

Hvem er det som kødder av og til?

( kan legge til at jeg har noen rpm peaks ved intråkk av clutch, men dette er meget sjeldent )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er egen bryter på bremsen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. da er det den feil koden som refererer til bremse bryteren, ikke sant :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. da er det den feil koden som refererer til bremse bryteren, ikke sant :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ecs.tuning, har jo endel sensorer også, handlet nylig eksostemp sensorer derfra...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ecs.tuning, har jo endel sensorer også, handlet nylig eksostemp sensorer derfra...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ett lite, men viktig spørsmpål...

Hva er symptomene for denne feilen?????

Og:

Har pitte litt lugging ved meget forsiktig pådrag, dette kan man også merke ved jevn fart, spesielt i litt motbakke...

Kansje mere forbruk, men det kan være fordi det er gjennomslag i snøen til asfalt.. MULIG denne små luggingen kan ha noe med pluggene å gjøre, har kjørt de i 4000km..

Hva tror dere?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lambdaer kan gi lugging som du beskriver ved feil.Hadde en del lugging på min,byttet begge b1 s1 og b2 s1.Det ble en god del bedre, men ikkje helt borte enda.Tror neppe det er pluggene som gjør det,for dei ska du kunne kjøre mye lenger med normalt sett.

Ett lite, men viktig spørsmpål...

Hva er symptomene for denne feilen?????

Og:

Har pitte litt lugging ved meget forsiktig pådrag, dette kan man også merke ved jevn fart, spesielt i litt motbakke...

Kansje mere forbruk, men det kan være fordi det er gjennomslag i snøen til asfalt.. MULIG denne små luggingen kan ha noe med pluggene å gjøre, har kjørt de i 4000km..

Hva tror dere?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lambdaer kan gi lugging som du beskriver ved feil.Hadde en del lugging på min,byttet begge b1 s1 og b2 s1.Det ble en god del bedre, men ikkje helt borte enda.Tror neppe det er pluggene som gjør det,for dei ska du kunne kjøre mye lenger med normalt sett.

Ok... da må jeg skifte pasasjer side før cat..( bank 1 - sensor 1 )?? tror jeg :) fikk feil kode der.. den andre siden blei feil koden plutselig borte..

Takker for svar :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja stemmer det,like greit å bestille begge to når du først ska bestille:)Tror eg betalte rundt 1500 nkr fra ebay for begge to:)

Ok... da må jeg skifte pasasjer side før cat..( bank 1 - sensor 1 )?? tror jeg :) fikk feil kode der.. den andre siden blei feil koden plutselig borte..

Takker for svar :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja stemmer det,like greit å bestille begge to når du først ska bestille:)Tror eg betalte rundt 1500 nkr fra ebay for begge to:)

Tenkte på det jeg og, men blei så jævli usikker på type/om de passer/ kvalitet osv....

Har liksom ikke funnet en "soleklar" vinner på de annonsene enda..

Har du noen hint? på hva som kansje passer fra Ebay??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.