Problem med gløding 96 A6 C4 2.5 115hk

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nå byttet dieselpumpen i bilen min, og har i den forbindelse fått problemer med at den ikke gløder. Har det noen sammenheng? Er det noen instilling av pumpen som må til ? Bilen starter fint og går som en klokke så lenge den står inne på verktsedet, men ikke sjangs når den står ute.

Var ingen problem før bytte av dieselpumpen, kan han som byttet den kanskje kommet bort i noe, eventuelt satt noe feil ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket alle ledninger til glødepluggene?`Man er en del borti noen av de da de sitter fryktelig nærme pumpa. Sjekket sikringer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal få sjekket opp dette.

Trenger man noe justering av pumpa når man bytter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gløding og pumpebytte henger vel ikke sammen, men at pumpen er 100% rett innstillt er veldig viktig for at motor skal starte lett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du sier den ikke gløder, er det fordi den er tungstartet eller ser du at glødelampa slukker med en gang / ikke lyser når du skal starte?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er umulig å starte den i kulden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Justering av pumpen fikset biffen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gløding og pumpebytte henger vel ikke sammen, men at pumpen er 100% rett innstillt er veldig viktig for at motor skal starte lett.

Støttes.

Når motoren står i ro vet ikke hjernen hvordan timingen på motor er innstilt.

Jeg tviler (men garanterer ikke) på at motoren husker fra forrige gange at den var dårlig timet slik at den skla nekte å gløde neste gang.

Jeg tipper det har vært dårlig kontakt en plass, og at man har kommet borti dette ifm siste justering.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke vet jeg. Hadde den på merkeverksted og fikk dem til å time den på nytt eller hva det heter. Funker fint etter det. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.