Golf VR6 starter ikke, jordfeil, el-problemer?

Anbefalte innlegg

Har en VR6 jeg ikke får start på, OBD1 med fordeler.

 

Feilen er at det ikke er gnist. Coilen fungerer, men hjernen ser ikke ut til å sende tenningssignal til den. Hallgiveren er testet og fungerer. Begynner å mistenke Engine Speed sensor (G28) eller hjernen, noen som vet av noen måte å teste disse på? Er det diagnose som er tingen?

 

I instrumentet ser det ut som det kommer opp en "feilkode" akkurat når man starter tenninga. Den kommer opp der klokka er, mener det stod 0217c? Fins det noe oversikt over disse feilkodene noe sted iså tilfelle?

 

 

Hvor er diagnosepluggene på denne?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den diagnosepluggen er rett over 12v uttaket;)

diagnose_neu.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker..

 

Kan legge til at det klikker som besatt i releene når jeg kinner motoren, hva kan det være forno tull?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt oppdatering:

 

Er noe seriøst El-tøys på denne bilen. Får ikke kontakt med hjernen via diagnose, null respons. I tilleg måler jeg 3v mellom 12V og utgangen til bensinpumperelèet, mens det er 0v mellom utgangen og jord..? Mellom jord og nevnte 12v-utgang er det akkurat 12v, skjønner ingenting av det her. En mulig forklaring er 500ohms motstand målt mellom jord til pinne 1 som skal være jord på motronic.. høres mye ut, vel? : klø : Noen som har mulighet til å måle dette på egen bil? Jeg vil anta at jord på motronic er burde være direkte jordet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt oppdatering:

 

Er noe seriøst El-tøys på denne bilen. Får ikke kontakt med hjernen via diagnose, null respons. I tilleg måler jeg 3v mellom 12V og utgangen til bensinpumperelèet, mens det er 0v mellom utgangen og jord..? Mellom jord og nevnte 12v-utgang er det akkurat 12v, skjønner ingenting av det her. En mulig forklaring er 500ohms motstand målt mellom jord til pinne 1 som skal være jord på motronic.. høres mye ut, vel? : klø : Noen som har mulighet til å måle dette på egen bil? Jeg vil anta at jord på motronic er burde være direkte jordet?

 

Hadde samme problem selv på min. Der var hjernen årsaken. Ta ut hjernen å skru den opp å se, min var brent.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du brukt hjelper starter eller noe på bilen? Gjorde det på min og fikk heller ikke kontakt med hjernen etter på, hadde svidd den med hjelpestartern.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problem selv på min. Der var hjernen årsaken. Ta ut hjernen å skru den opp å se, min var brent.

 

Takk for tips, skal plukke den opp og se inni. Vet ikke om det har blitt brukt hjelpestarter på den, men har stått en stund så er ikke umulig..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viste ikke at du hadde VR6 Vidar! Du skulle kjøpt min :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg hadde samme problemet som deg og da hadde eg trakket utav et koblinsstykke på baksiden av sikringholderen.. det er jo lett og sjekke om det er det som er feil:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppdatering..

 

Åpnet hjernen og tittet på den. Så hel og fin ut på meg, ikke noe irr inni og luktet ikke brent.

 

Pelte ut hele ledningsnettet i går, fant et par dårlige jordinger som ble rettet, men ikke noe som burde ha så veldig stor betydning.. men noe skjedde iallefall da hjernen fikk strøm ;): smil : Nå åpner bensinpumpereleet, og åpner når man drar den på starteren. Når man skrur på tenninga skrur det seg på i kanskje et halvt sekund før det lukker igjen. Normalt?

 

Startet ikke alikevel da, dårlig med gnist fortsatt. Kommer èn akkurat når jeg slutter å dra den på starteren, ellers er det tyst : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

coil?

 

Testet coilen etter Bentley-prosedyren, og den gav resultatene som forventet :) Tydelig gnist når man gikk av starteren også så tror den fungerer, er bare et signal fra hjernen som ikke er helt OK tror jeg. Skal forske videre på ledningsnettet..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begynner å lure på om bilen er hjernedød : klø : Får ikke kontakt med VAG-Com, og bensinpumpa går hele tida så lenge tenninga er på.

 

Det er dog noe snusk igjen i ledningsnettet også.. noen som har god greie på Motronic? Er signalet fra hjernen som slår på bensinpumpereleet 0v jordet eller 12v? "Motsatt" ende av releet er jo 12v fra tenninga (Sort kabel) , så skulle tro det er 0v i motsatt ende for å klare å åpne releet..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å bytt/låne deg ett rele til motorstyringa først. nr109 som sitter i pos.3. har opplevd at denne har ryki og da null gnist!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å bytt/låne deg ett rele til motorstyringa først. nr109 som sitter i pos.3. har opplevd at denne har ryki og da null gnist!

 

Takk for tips, men testet det, og det fungerer :) Det og bensinpumpereleet, samt Relè 18 for X-koblinger..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.