Anbefalte innlegg

Hei,

 

er det noen som vet hvordan man skifter pæren i leselyset i taket på en A3 (2004, 8P)?

 

Mitt er gåent på førersiden, men jeg finner ingen skruer i dekselet.

 

 

Hilsen

Anders

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må enten bare vippe ut "glasset" ellers så må du vippe ut hele satsen som sitter oppi der...!!?? Fryktelig mange bilen må man ta ned hele dritten i taken å bytte lyspærene fra "baksiden".

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg tror ikke jeg kan vippe ut glasset på selve leselyset, det tror jeg henger godt fast. Men det er mulig jeg kan få vippet ut glasset på hovedlyset og få tilgang til de mindre leselysene gjennom denne åpningen.

 

Noen som har prøvd dette her eller?

 

 

Hilsen

Anders

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det samme lampe som er i min bil?

383.jpg

 

Det store glasset er bare å rive av (eller vippe ned med et skrujern). Den grå/svarte delen med leselampene og knappene er også bare å rive av rett ned. Vil du ha ned hele lampa så er det to skruer som du kan se mellom leselampepærene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det Bjørn, dette ser veldig likt ut. Så da er det vel bare å sette i gang med skrujernet. Jeg prøvde litt forsiktig i går, men var litt usikker på om det var noe jeg hadde oversett siden det satt så godt.

 

 

Hilsen

Anders

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du ser på bildet nede i venstre hjørne ovenfor så kan du se nederst under leselyspærene så er det en åpning på hver side med en plasstapp/stang i midten. Plastlokket med knappene er bare klemt inn i disse hullene og to tilsvarende hull lenger bak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min A3 8P er det bare å vippe ut det store glasset med en liten kniv eller lignende, men jeg har ikke leselys

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var jeg ute og prøvde, og dette gikk enkelt med et flatt skrujern når jeg bare visste hvordan festet var.

 

Takk til Bjørn og Petter.

 

 

Hilsen

Anders

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.