Anbefalte innlegg

Ser at det er veldig bra priser på justerbart fra utlandet.

Følger med tuv papirer på det meste fra tyskland men hvordan er det her?

Må tuvpapirene være på norsk for at jeg skal få det godkjent i norge?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei, papirene kan være på tysk :) skal ikke være noen hindring at de er på tysk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dårlig med norske tüv-papirer på de tjeg har fått godkjent i allefall!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har fått igjennom senking med tyske tüv papirer på biltilsynet på jessheim

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser det også er veldig bra priser på justetbart i norge også. Skal du handle fra utland må du rekne med frakt og moms.

Det er jo alltid dette med garanti og reklamasjon som kan bli vanskeligt om det er fra utlandet.

Det er som regel alltid tuv papir på tysk. Ofte med engelsk også, men har aldri sett på norsk.

 

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Statens vegvesen skal godta tüv på tysk, noen produsenter leverer med engelsk også men det er overhodet ingen krav.

Det er ikke bestandig billigst å handle i utlandet, du sparer litt men taper alt om noe skulle skje med demperne iforhold til garanti.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vurdert å handle av deg også håkon.. Klarer bare ikke å bestemme meg for om jeg bare skal ha fjærer eller komplett justerbart på min 2006 passat.

 

Frakt og toll er ikke en issue for meg da jeg har en kompis som driver bilimportfirma så bare får utstyret levert til en av de forhandlerene han bruker så får jeg dytta det i en av bilene han henter:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vurdert å handle av deg også håkon.. Klarer bare ikke å bestemme meg for om jeg bare skal ha fjærer eller komplett justerbart på min 2006 passat.

 

Frakt og toll er ikke en issue for meg da jeg har en kompis som driver bilimportfirma så bare får utstyret levert til en av de forhandlerene han bruker så får jeg dytta det i en av bilene han henter:)

 

Ja, men vi er desverre nødt til å betale mva på det vi tar inn. Beklager det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. Ja.. Skal jeg ha fjærer så kjøper jeg av deg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med tanke på garanti ville jeg ha kjøpt i Norge, opplevde selv at ene demperen tok kveld etter 1års bruk.. fikk ny på flekken av BSBildeler! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke sett at forsjellene på å kjøpe i utlandet er så store at det er verd å stresse med det.

Eller, du kan jo lure deg unna momsen som du sier da, men når du gjør det er du per definisjon kriminell.

Jeg hadde bestilt på P&R/ annen norsk butikk, sålenge prisforsjellene ikke er hårreisendes.

 

Jeg fikk forresten nettop godkjent senken på min bil (justerbart ta-tecnics fra P&R) på forus med tyske TÜV papir, ingen problemer der...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spør du meg har jeg et inntrykk av at det er veldig mange re-branded senkesett ute og går.

Hva som gjør en god handel er jo opp til hver enkelt å vurdere, men har man vanskeligheter for å forholde seg til reklamasjoner o.l. i etterkant av et kjøp fra utlandet, så er vel et ferdig innmomset senksett vel så greit ift "hundrelappene man sparer".

 

Og når Håkon tidvis selger TA for under totusen kroner, hva er det egentlig å lure på?

Selv har jeg sett/inntrykk av/erfart at både Håkon (Parts & Retards) og Martin (Koolart) er greie karer å ta en handelsdialog med, og priser er ikke nødvendigvis avskrekkende forskjellig fra hva man får ved egenimport (moms på 25% av salgssum og frakt, samt håndteringsgebyr).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå var det faktisk ta technics jeg så på i tyskland..

Klarte ikke se at p&r hadde det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå var det faktisk ta technics jeg så på i tyskland..

Klarte ikke se at p&r hadde det?

 

Nei, vi har valgt å ikke ta inn Tuningart og TA Technix til denne bilen (og Touran, A3 8P etc) pga problemer med knirkende bakdempere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og det kan jeg love deg er noe du IKKE gidder ;)

 

Gå for H&R eller FK. Disse kan jeg anbefale i alle fall.

Servicen hos Håkon er knall, aldri noe problem om det er noe. Og du får FK til gode priser. Selv kjørt med det i alle høyder, og det anbefales på det varmeste.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei... Etter råd herfra handler jeg nok hos håkon ja :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vel slutta med FK vel..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vel slutta med FK vel..?

 

Japp, men både Vmaxx og Supersport funker bra på disse bilene. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisan, jeg har en Audi A4 B5 1.8 turbo avant.

Finnes det noen senke fjærer som ikke er for stive?

Jeg har nå sports understell, men jeg synest det vugger altfor

mye i svinger etc. Men jeg ønsker ikke å senke for mye og jeg

vil ikke at det skal blir for stivt. Har nå 18" felger. husker ikke

dim på dekkene. Men vil jo at ting skal se greit ut og at det er lett

å godkjenne.

 

Takker for input.

 

Morten

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisan, jeg har en Audi A4 B5 1.8 turbo avant.

Finnes det noen senke fjærer som ikke er for stive?

Jeg har nå sports understell, men jeg synest det vugger altfor

mye i svinger etc. Men jeg ønsker ikke å senke for mye og jeg

vil ikke at det skal blir for stivt. Har nå 18" felger. husker ikke

dim på dekkene. Men vil jo at ting skal se greit ut og at det er lett

å godkjenne.

 

Takker for input.

 

Morten

 

De fleste senkefjærer blir litt stivere en orginalt og org.sportsunderstell, her er det mye å velge i.

Vi kan levere Supersport, H&R og Eibach til din bil.

 

Et annet tips for å få mindre krenging er å montere et kraftigere stab.stag under bilen, feks antiroll-bar kit fra H&R. Om du vil ha priser etc. så send meg gjerne en PM.

 

Antiroll-bar kit er på lager, fjærer er ikke langt unna de heller. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.