A6 4B 2.5tdi skifte tannstang

Anbefalte innlegg

Hei.

Nokon som har erfaring med å skifte tannstang på A6 4B?

Må eg ut med motor?

Spesialverktøy til noko av jobben?

Andre erfaringer eg bør ta med meg?

Takker for svar ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må vel vera nåken som har erfaring her? :S

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må ikke ut med motor nei. Den sitter skrudd med 2 stk skruer i vannkassa, den ene under batteriet. Den tredje er skrudd nedenfra og opp mot bilens venstre side. Start med å løsne nedre rattaksel inne i bilen. Sett hjulene rett og dra ut nøkkel så rattlåsen holder rattet rett. Du drar ut tannstanga på sjåførsiden når den er løs.

:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=190261

Her litt info.

Du må demontere fjærbeienet på førersiden, og den skruen underifra er et helvete å komme til, i tråden jeg linket til et det en tegning. Du ser det også greit om du har den nye tannstangen liggende. Husk å bruk gjengelåsning på skruene, og stram godt, det gjorde ikke vi, og den løsnet etter noen mnd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=190261

Her litt info.

Du må demontere fjærbeienet på førersiden, og den skruen underifra er et helvete å komme til, i tråden jeg linket til et det en tegning. Du ser det også greit om du har den nye tannstangen liggende. Husk å bruk gjengelåsning på skruene, og stram godt, det gjorde ikke vi, og den løsnet etter noen mnd.

trenger ikke demontere fjærbeinet nei

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

trenger ikke demontere fjærbeinet nei

Kanskje ikke, men vi gjorde det, for en måtte stappe hånden inn for å styre pipen som kom underifra for å treffe 3. skruen. Med fjærbeinet ute, ble det bedre plass :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar, då veit eg litt meir kva utfordring eg kan vente meg til helga igjen ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.