#1 Skrevet Februar 19, 2012 Hei. Nokon som har erfaring med å skifte tannstang på A6 4B? Må eg ut med motor? Spesialverktøy til noko av jobben? Andre erfaringer eg bør ta med meg? Takker for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 26, 2012 Må vel vera nåken som har erfaring her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 26, 2012 Må ikke ut med motor nei. Den sitter skrudd med 2 stk skruer i vannkassa, den ene under batteriet. Den tredje er skrudd nedenfra og opp mot bilens venstre side. Start med å løsne nedre rattaksel inne i bilen. Sett hjulene rett og dra ut nøkkel så rattlåsen holder rattet rett. Du drar ut tannstanga på sjåførsiden når den er løs. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 26, 2012 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=190261 Her litt info. Du må demontere fjærbeienet på førersiden, og den skruen underifra er et helvete å komme til, i tråden jeg linket til et det en tegning. Du ser det også greit om du har den nye tannstangen liggende. Husk å bruk gjengelåsning på skruene, og stram godt, det gjorde ikke vi, og den løsnet etter noen mnd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 26, 2012 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=190261Her litt info. Du må demontere fjærbeienet på førersiden, og den skruen underifra er et helvete å komme til, i tråden jeg linket til et det en tegning. Du ser det også greit om du har den nye tannstangen liggende. Husk å bruk gjengelåsning på skruene, og stram godt, det gjorde ikke vi, og den løsnet etter noen mnd. trenger ikke demontere fjærbeinet nei 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 26, 2012 trenger ikke demontere fjærbeinet nei Kanskje ikke, men vi gjorde det, for en måtte stappe hånden inn for å styre pipen som kom underifra for å treffe 3. skruen. Med fjærbeinet ute, ble det bedre plass 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 27, 2012 Takker for svar, då veit eg litt meir kva utfordring eg kan vente meg til helga igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...