Hjelp ved kjøp av 4-Punktseler

Anbefalte innlegg

Hva skal jeg kjøpe?

 

- Stoler er fra König (K5000)

- Jeg er 1,92 høy

- Bilen er en Passat 35i Sedan fra 95

 

Har aldri kjøpt noe slik og skal derfor høre på andre som har mer erfaring med dette.

 

Kommer sikkert bare til å bruke disse på banen.

 

Mvh

Søren

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva skal jeg kjøpe?

 

- Stoler er fra König (K5000)

- Jeg er 1,92 høy

- Bilen er en Passat 35i Sedan fra 95

 

Har aldri kjøpt noe slik og skal derfor høre på andre som har mer erfaring med dette.

 

Kommer sikkert bare til å bruke disse på banen.

 

Mvh

Søren

 

Det ligger et sett umonterte seler under arbeidsbenken min. Prøv dem så får du litt erfaring om hva du skal se etter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

om du bare skal bruke bilen på banen ville jeg ivertfall gått for 3" bredde, med skikelige FIA godkjente seler. scroth selene over der er vel bare 2" bredde. som er litt smalt om man skal stramme skikkelig ved banekjøring

 

Jeg har selv sabbelt 3" 4 punkt (ville nok kansje vurdere 6 punkt neste gang) lett for at 4 punkt "klattrer" litt oppover magen når man strammer skulderremmer godt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Schroth Quick Fit, lett å montere og hive ut igjen :)

 

http://www.schrothshop.de/product_info.php?language=de&products_id=11

 

De har desverre ikke til Passat, men sikkert 100% likt Golf 3. Synnes de var litt dyrt jeg... : gråter :

Trodde man få 2 stykk for circa 2000kr jeg : haha :

 

Kanskje prøve å få noen brukte da :)

 

Det ligger et sett umonterte seler under arbeidsbenken min. Prøv dem så får du litt erfaring om hva du skal se etter.

 

Takk! Skal se på de i morra. :)

 

om du bare skal bruke bilen på banen ville jeg ivertfall gått for 3" bredde, med skikelige FIA godkjente seler. scroth selene over der er vel bare 2" bredde. som er litt smalt om man skal stramme skikkelig ved banekjøring

 

Jeg har selv sabbelt 3" 4 punkt (ville nok kansje vurdere 6 punkt neste gang) lett for at 4 punkt "klattrer" litt oppover magen når man strammer skulderremmer godt

 

Jeg skal bruke bilen på søndager og på treff. Så blir ikke ren banebil.

 

Skal sjekke ut hva Joakim har og sjekke hvor bredd de er og om jeg kanskje må ha mindre eller breiere.

 

 

 

 

 

Takk for svar dere!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei... ææææ... Blir vell disse QuickFit fra Schroth som Petter la ut.

 

De er jo også rask demontert igjen (trenger de jo bare på banen).

 

Har sikkert en kompis i tyskland som få noen prosenter hos Schroth :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er jo ikke plagsomt å ha fastmonterte 4 / 6 punkt som man bare legger til siden om man kjører på gata og bruker org 3 punkt eller da :)

Jeg er på din størrelse og følte meg ivertfall som et forvokst barn i for lite barnesete da jeg brukte de scroth selene

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.