Anbefalte innlegg

Etter å ENDELIG ha fått friskmeldt bilen forrige torsdag så måtte det så klart skje noe igjen.. : bh :

På vei til skolen i morrest kjørte jeg gjennom en tunnel og da sa det PANG i motorrommet. Jeg slo selvsagt av tenninga med en gang og farten jeg hadde var heldigvis stor nok til at jeg kunne trille ut av tunnelen.

Jeg åpnet panseret men kunne ikke se noe umiddelbare skader nedi der.

 

Etter noen minutter prøvde jeg forsiktig å starte bilen igjen. Den var lettstartet men den klarer ikke å holde seg selv igang på tomgang, med jevn lav gass oppfører bilen seg som normalt.

Jeg tok sjansen på å kjøre de 400 metrene tilbake hjem uten at det var noe problem (sett bort ifra at den stoppet hver gang jeg trykket inn clutchen)

 

Når skoledagen er over og jeg har fått SYKLET hjem skal jeg få sjekket etter feilkoder, så oppdatering kommer senere i dag

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blåst av en trykkslange kanskje? pleier å komme et lite smell da, og bilen kan oppføre seg slik som beskrevet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med Frank. Kan også være sprukket intercooler eller sprukne slanger også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg opplevde det samme jeg også. Da var det trykkslange som hadde hoppet av.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var det første som slo meg også, så håper på noe sånt! Men erfaring har vist at selv om det virker som om det er enkle problemer så resulterer det i svært store kostnader :P

Om det skulle være en trykkslange eller noe slikt, vil dette vises ved en diagnose?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil trolig få feilkode på "deviation manifold pressure" elns, men nå er ikke trykksiden på en A3 1.8t så vanskelig å gå over at det gjør noe. :)

Ut av turbo, ned til intercooler, over fronten og opp til innsuget. Mye av det er rør også, så bare sjekk de få slangene det gjelder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tatt diagnose, men har ikke fått sett noe på bilen enda. Her er resultatet

 

VCDS-Lite Version: Release 1.0

Monday, 20 February 2012, 20:48:06:0

 

 

Chassis Type: 8L - Audi A3/S3

Scan: 01,02,03,08,15,16,17,22,35,37,45,55,56,57,75,76

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 01: Engine Labels: 06A-906-032-AVC.LBL

Controller: 06A 906 032 AC

Component: 1.8L R4/5VT 01 0002

Coding: 05600

Shop #: WSC 06435

3 Faults Found:

17748 - Camshaft Position Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28): Incor. Correlation

P1340 - 35-00 - -

16497 - IAT Sensor - Temp Low - Circuit High - G42

P0113

16487 - Mass or Volume Air Flow Circuit - High Input. May be due to a low battery if

found with 17988 (P1580)

- Intermittent

Readiness: 0000 0000

 

 

noen tanker??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feilen ble funnet raskt! Viste seg at en trykkslange mellom turboen og intercooleren hadde hoppet av. (se bildet under)

Slangen ble satt på igjen og da ville plutselig ikke bilen starte lengre! Fungerte fint før jeg fiksa feilen, etter slangen ble satt på ville den ikke starte lenger : bh :

Kan det ha noe med kamakselsensoren å gjøre??

 

20120221_201232.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"When found in the 1.8T engine, check engine oil pressure. The oil pump pickup may be restricted."

 

Oljelampa lyst faktisk noen ganger når jeg prøvde å starte den!

Men er en defekt G40 sensor grunn til at bilen ikke starter da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du slettet feilkodene, prøvd å starte bilen og så lese av nye feilkoder?

Feilkoder lagres jo "i all evighet" etter at feilen har dukket opp, så det kan være greit å slette de og lese av på nytt.

 

Innimellom får man også feilkoder som indikerer en defekt del, men som ikke nødvendigvis skyldes nettopp det.

 

Ikke bekymre deg for at oljelampa lyste når du prøvde å starte bilen, oppnår gjerne ikke fullt oljetrykk når du bare prøver å starte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bare prøveversjon av VCDS-lite jeg. Så tror ikke det går an å slette feilkoder der. Ser ut som om jeg må knuse sparegrisen å skaffe fullversjonen

 

Har vært i kontakt med møller, de sa det var G40 sensoren som var gåen ja

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har ikke hoppet på registeret?

 

17748 - Camshaft Position Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28): Incor. Correlation

 

 

 

Ser nå at du har fått svar i fra møller. Dog. får du opp feilmelding på G40 om den har hoppet på register. Been there done that :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Been there done that :)

 

Var det samme feilmeldingen du fikk opp? Hva måtte du gjøre for å få fiksa det da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det samme feilmeldingen du fikk opp? Hva måtte du gjøre for å få fiksa det da?

 

Skal ikke overdramatisere dette noe mer enn nødvendig da det sikkert bare er feil på G40en.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke overdramatisere dette noe mer enn nødvendig da det sikkert bare er feil på G40en.

 

Nå skremmer du meg : eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der var G40 sensor skiftet, men det var heller ingen hell. Bilen starter fortsatt ikke :/

ikke engang antydning til å tenne

 

Edit: motorn hadde surna! nå fungerer den som før :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.