#1 Skrevet Februar 20, 2012 Driver å setter sammen min golf 1 gtd, skulle til å sette på clutchvajeren nå, men når jeg drar clutcharmen opp på girkassa, er det null motstand, akkurat likt som når kasse er ute av bilen. Har jeg gjort noe feil tro? Skal vel være motstand der. Har montert 210mm clutch, og brukte opp den utkoblingsplata, fra den gamle clutchen, men ser nå at det er forskjell på 190mm plate og 200/210mm plate, så virker som det staget som kommer ut fra akselen i kassa ikke når utkoblingsplata. Skulle sjekket dette FØR jeg monterte motoren i bilen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 20, 2012 Ai kjedeligt. sikker på staget stod montert inni akslingen? har aldri vært borti at det har blitt for kort. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 20, 2012 Montert plata feil vei? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 20, 2012 Det går vel strengt tatt ikke: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 20, 2012 Var løsningen på en tråd med tilsvarende problem tidligere i år. Har bare montert 020 en gang så husker ikke hva som går og ikke går. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 20, 2012 ja, staget er der, og det fungerte når jeg bevegde armen utenpå kassa før jeg monterte, så får ut å demontere kasse nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 20, 2012 Har vært ute for skade på armen som skyver utløserlageret som kan lage slike problem.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 20, 2012 (endret) Tror jeg fant feilen nå, men, får høre her først. Montert lamellplata feil vei.... Står flywheel side på ene siden, den har jeg jo såklart!? montert den veien svinghjulet er på disse, nemmelig nærmest girkassa, men jeg tror produsenten av clutchen mener at svinghjulet er innerst ved motoren, der egentlig det som heter trykkplate er montert. Så er bare å snu lamellplata da?! Da bygger jo delen på lamellen der fjærene er osv 1- 1,5cm lengere inn mot utløser plata. Edit: Ser ut som den er montert riktig som den var ifølge hayns manual på golf 2.. der står det at den kraftigste siden av lamellen med fjøærene skal vende bort fra motoren.... hmmm.....? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 4, 2012 finner ikke ut av dette..... er det forskjell på den utløserplata ? Alt er montert riktig, så skjønner ingenting. Girkassa og clutch osv, fungerte før jeg byttet trykkplate, lamell og svinghjul til 210mm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 4, 2012 Er det spec clutsjen du har montert? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 5, 2012 Er det spec clutsjen du har montert? jepp. og et 210mm svinghjul.. kassa er den samme som står i og fungerte i bilen før clutchbytte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 3, 2012 hmmm.. får fortsatt ikke til dette, skjønner ikke noe nå... virker som trykkstanga som går i senter på akslingen som kommer ut av girkassa er for kort... Har byttet til nytt utløserlager, og det andre inni der, virket også ok. Fortsatt samme feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 3, 2012 Eg måtte jo slipe litt i godset rundt fjærene på lamellen på min spec, for godset der stakk for langt ut det har ikke tatt i din og å fått plata som stanga skal trykke på i ulage: klø : har du hatt av kassa igjen å sett? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 4, 2012 Eg måtte jo slipe litt i godset rundt fjærene på lamellen på min spec, for godset der stakk for langt ut det har ikke tatt i din og å fått plata som stanga skal trykke på i ulage: klø : har du hatt av kassa igjen å sett? tatt ut og inn kassa snart 4 ganger, alt ser ut som det skal, etter mitt øye. Aner ikke hva det kan være. Virker som trykkstanga ikke når frem til utløserplata. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 10, 2012 kan jeg space ut trykkplata fra veiva? skjønner ikke dette i deheletatt. Er det forskjell på offset på trykkplate eller svinghjul selv om det er til 210mm clutch? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 10, 2012 Er du sikker på at armen sitter skikkelig fast ?? Bytta svinghjul og clutchen på min Fiat 128, og hadde samme problem. Måtte og av å på med kassa før jeg så at festeskruene til armen var knekt av på innsiden!! Satt bare løst på... Hvis du skal av med kassa igjen, prøv å holde armen på innsiden,og beveg staget oppå kassa. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 11, 2012 Er du sikker på at armen sitter skikkelig fast ??Bytta svinghjul og clutchen på min Fiat 128, og hadde samme problem. Måtte og av å på med kassa før jeg så at festeskruene til armen var knekt av på innsiden!! Satt bare løst på... Hvis du skal av med kassa igjen, prøv å holde armen på innsiden,og beveg staget oppå kassa. alt er montert riktig, og sjekket mange mange ganger nå. skjønner ikke noe. For clutchen er jo til 020 kasse samme med trykkplate og svinghjul. Men kan jeg space ut trykkplata ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juli 24, 2012 skal den "ringen" som har like mange hull som veiva og er ca 2 mm tykk, sitte forran eller bak trykkplata. ? Er mulig det er her jeg har bommet? Sitter forran nå iallefall, ikke prøvd med den på baksida, men om jeg kjør det får jeg vel ca 2mm mere mot girkassa, så kanskje det går da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juli 26, 2012 skrudd av girkassa i dag atter en gang. sjekket forskjeller på gammelt svinghjul og nytt samme med trykkplate og lamell tykkelse eneste forskjellen jeg finner er at det nye svinghjulet har 4,3cm inpress og det gammle har 4,1cm. men dette skal da ikke ha noe med at utløserarmen ikke når trykkplata.!? Er det noen spacer plater man bruker ogr for å få trykkplata nærmere girkassa? Den som ser ut som en spacer som sitter der allerede på trypplata , heter jo støtteplate i atke.? HJELP.... Skjønner ingen verdens ting av det her. Liksom dette som skal sette en stopper for all lyst til å drive med bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juli 26, 2012 Har du ikke en annen kasse du kan prøve? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juli 26, 2012 Har du ikke en annen kasse du kan prøve? jo, skal ut å prøve det snart nå, drev å rotet den fra i stad, men skjønner ikke hvordan kassa kan fucke det til? alle 3 kassene jeg har liggende oppfører seg helt likt når jeg prøver di utenfor bil... og utløser pinnen stikker like langt ut på begge. osv Og kassa er en FF kasse, har en acd og en ach liggende, vet ikke hvem som er best. men går nok for FF kassa selv om den kanskje ikke er best med tanke på diesel motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...