#1 Skrevet Februar 20, 2012 Kjøpte meg min første Audi for en liten stund siden, og i den forbindelse har jeg noen spørsmål Varmeapparatet virker ikke,det kommer vann inn på gulvet under rattet.Har klimaanlegg i bilen. Har hørt at man må ut med rattstamme å dachbord osv.. Stemmer dette? Har også ett problem med at den koker om eg står på tomgang.. Termostaten som må byttes reiner eg med? Og hvor ligger termostaten på disse motorene? Petter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 20, 2012 Kjøpte meg min første Audi for en liten stund siden, og i den forbindelse har jeg noen spørsmål Varmeapparatet virker ikke,det kommer vann inn på gulvet under rattet.Har klimaanlegg i bilen. Har hørt at man må ut med rattstamme å dachbord osv.. Stemmer dette? Har også ett problem med at den koker om eg står på tomgang.. Termostaten som må byttes reiner eg med? Og hvor ligger termostaten på disse motorene? Petter. Mener man må ut med dashbordet ang varmeapparatet ja. (Noen andre får bekrefte dette) Når det gjelder lekkasjen tipper jeg på tette dreneringshull i vannkassen rett under frontruten. Napp av det lange store plastdekselet der og grav ut all løvet og jord og dritt. Termostaten er bak registerreimen. Om du sender meg mail på PM skal jeg sende deg en guide om hvordan denne byttes UTEN å ta av reimen. Evnt kan du sjekke den her guiden og lære deg litt om 2.6 V6 : http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=215611 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 20, 2012 om du har c4 chassi tar du register ut i vannkassa, bare par skruer inni bilen som må løsnes, gjort på et par timer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 20, 2012 Takker for svar:) Viftene går ikke,så håper det kun er tenp sensoren som er problemet,og ikke termostaten. Har hatt av lokket,og er ikke så mye løv der.. Er du helt sikker på at det bare er til å ta ut registeret? Har forstått det slik at det er litt verre siden eg har klima i bilen? Fant en kvittering på at vannlekasje fra varmeapparater har blitt fikset for noen år siden, og der står det at rattstamme osv er blitt demontert for å fikse lekkasjen. Er en 93/04mod 100 stv. Sender deg en pm eg Tak for all hjelp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 21, 2012 holder med ta ut bare varme app delen. sitter en slange mellom varme app og klima så har du delt de. Aldri hatt behov for å ta vekk rattstamme og ser ikke helt hvorfor de har gjort det heller. trenger kun løsne på panel under ratt så du kommer til litt bedre. er kun to skruer til varmekanlene du skal løsne samt to plugger og ta av bak varme app, men disse kommer du greit til om du løfter varme app litt ut av bilen før du tar det helt ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 21, 2012 holder med ta ut bare varme app delen. sitter en slange mellom varme app og klima så har du delt de.Aldri hatt behov for å ta vekk rattstamme og ser ikke helt hvorfor de har gjort det heller. trenger kun løsne på panel under ratt så du kommer til litt bedre. er kun to skruer til varmekanlene du skal løsne samt to plugger og ta av bak varme app, men disse kommer du greit til om du løfter varme app litt ut av bilen før du tar det helt ut Takker:) skal se på det senere i dag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 21, 2012 Lekkasjen er nok det som Frank nevner, jeg har pleid å stake opp med en plastpinne/stiv ledning av noe slag, men skal du ha ut varmeapparatet ser du problemet kjapt! Viktige sider for deg med C4: http://www.12v.org http://www.sjmautotechnik.com (mest om turbomotrene, men åkkesom..) http://www.elektro.com/audi/ Også mest om S-bilene, men absolutt masse som er felles! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...