Vibrasjoner i høyresving ifra venstre framhjul, Passat CC

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg trenger litt tips til en merkelig feil som har kommet på bilen min..

Etter jeg monterte nytt understell (luft)

I høyresvinger så kjennes det ut som hjulet er løst på venstre side foran, vibererer kraftig i hele bilen, Første gang dette skjedde så løp jeg ut å prøvde å skru til hjulet.. men det satt veldig fint å stramt.

Jaja tenkte jeg, kjente litt etter og merket at hjulet satt litt nærme fjørbenet (ingen synelige merker etter å ha vært nær)

Men allikevel så har jeg nå satt på en 8mm spacer foran og få hjulet lengre ut..

Fortsatt samme feil..

Det neste jeg har gjort er å kontrollert at alt sitter som det skal, sjekket etter slakk i alle ledd.. alt virker fint..

Firehjulskontroll tok jeg også idag..

Drivaksel har god klaring og ingen synelige skraper eller noe som helst..

---------------

Feilen skjer hvis jeg kjører lavt med litt sving på rattet i alt i fra 20kmt ++, nå har jeg jo muligheten til å kjøre med god høyde og da merker jeg ikkeno til dette omtrent (Kommer hvis man virkelig presser den.. ) Svinger jeg til venstre så finnes det ikkeno ulyd i det hele tatt - selv i lav kjørehøyde og høy kjørehøyde..

Fått en mekaniker til å sitte på med meg.. men er vanskelig å si hva det er forno når alt sitter som det skal..

Eneste som er igjen er drivledd (hører ikkeno ved fullsving..) og hjullager?

Noen som veit om drivaksel blir for lang på Passat CC/3C ved mye senk?

Noen som har opplevd det samme?

Kjørehøyden dette oppstår i er 32cm og lavere (fra senter felg og opp til skjermkant)

Blir gal av denne feilen ....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter intens prøving idag hjem fra jobb.. så synes jeg det har begynt å komme litt lyd når jeg kjører rett frem og.

Merker en liten vibrasjon hvis jeg tar bena på pedalene eller gulvet i bilen. Akkurat som om noe anstrenger seg..

Får vel prøve å bytte drivledd å se om det blir bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fjærbeinslager?

Høres litt ut som roccoen min var... og da var fjærbeinslageret gått til helvete mildt sagt. Dette var etter rundt 30.000 kjørte kilometer med senkesett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er jo fjørbenslageret helt nytt og det satt allerede montert på de nye fjørbena :)

Men det virker som lyden kommer av noe roterende som vibererer kraftig inn mot bilen.

Får bare få tatt ut drivakselen å titte :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.