Anbefalte innlegg

Oppdaget i dag at hornet på Poloen ikke fungerer. Når dette har oppstått - og om det har noen sammenheng med noe er litt vanskelig og si..

*

Hører kun et klikk når jeg forsøker. Forstått at det ikke er noe eget rele på denne - men at det trolig styres av sentralenheten for komfortsystemet?

*

Tenkte jeg skulle måle om det kommer noe spenning frem til selve hornet, men hvor sitter dette plassert? Forstått at dette sitter nederst bak frontfangeren, men høyre eller vesntre side?

*

Noen som har noen tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke direkte svar på spørsmålet, så jeg beklager det, menne:

Er ikke dette en jobb for Møller? :P

Ikke noe å bruke tid på så lenge bilen er under garanti. Noe må jo de ha å gjøre også!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

slutta og virke på min 08mod polo også fikk nytt på grantien med en gang,

så hadde heller tatt en tur på møller og la de fikse det, eller og bruke masse tid på feilsøking selv

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er importert fra Tyskland, og ifølge serviceheftet - hadde bilen første service på 44.000. Har dobbeltsjekket- og bilen er utenfor garanti.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke helt sikker, men pleier normalt å sitte fremme, nede bak frontfanger på førersiden

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det je tror og, men er så innmarri trangt, så da må jeg få den på bukken først :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjent problem på nyere volkswagen. Det kommer vann inn i hornet og det "setter" seg fast.

Det sitter bak den lille grillbiten hvor du vanligvis har tåkelys i fangern. mener den sitter på venstre side (fører).

Du ser hornet vis du tar av tåkelysgitteret i fangern. Sitter i en 13mm mutter på toppen av hornet.

Klikket du hører er relet som slår inn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som du bruker hornet litt for lite:p Må passe på at du setter medtrafikantene dine på plass!

Spøk til side så er vel dette et ganske vanlig problem. Stort sett ordner dette seg ved å ta av "trakten" foran på hornet(holdes vanligvis med et par skruer), og "gå til byen" med WD-40 og en hammer;)

Hvis membranen i hornet går litt tregt kan det komme et klikk i det den blir trykket ut, men ikke klarer å vibrere skikkelig ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha, tro meg, det blir normalt sett flittig brukt. På vei hjem nå, tenkte jeg ikke over at det ikke fungerte, og plutselig fungerte det gitt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.