Anbefalte innlegg

Ønsker å lufte denne for salg, men presiserer at den ikke må selges.

Ønskes solgt pga mangel på tid( jeg pendler til/fra jobb og til/fra frøken fryd), ønsker frigjøring av midler, har mangel på garasjeplass/verkstedplass, driftskostnader (forsikring, veiavgift, sporing), for å nevne noe. Har en Camaro som også trenger litt omsorg påkosting.

 

Bilen er en 1988 modell, Edition Speciale, produsert i Mars 1988. Bilen ble importert til Norge på slutten av 1990-tallet, og har vært på norske skilt i over 10 år.

Ser i andre annonser at 1988 modellen er ansett som edel årgang, så da med 200 produserte eksemplarer av edition speciale, er vel denne ekstra edel?

Disse begynner å bli dyre i innkjøp også nedover Europa.

Interiøret er i god til strøken stand, bortsett fra 20v urq rattet. Det er middels godt brukt.

Lys (for/bak), refleksplate, eksos og annet eksteriør er i god stand.

Takluken lekker ikke, og fungerer perfekt.

Ronald 8*15 " felger er i grei stand, men litt kantkjørte. Godt med mønster i dekkene.

Vinterfelger er av ukjent italiensk fabrikat, og står på nye vinterdekk.

 

Jeg har hatt bilen på bukk, og det eneste jeg har sett av karosseri rust / rust er på dimensjon av en halv lillefinger negl, bak ett varme skjold over mellom akslingen. Det er da bobler i lakken, og ikke gjennom rust.

Det er mulig bilen er del-galvanisert, grunnet årsmodell og produksjonsmetoder de startet med i 1988.

 

Lakken er generelt i god "stand ", med lite steinsprut. Det eksisterer litt rust, i høyre hjørnet på panseret. Det er ikke gjennomrustet, men må nok fylles litt igjen med sveis, tinn eller sparkel. Det er ett veldig lite området. Har ett ekstra løst panser. Bilen er ikke lakkert i original farge.

 

Motor/gir 1 (matching numbers):

Original motor 10v og gearkasse. Denne er påkostet større summer av tidligere eier, men skar seg visst rett etter oppstart. Komplett ett sted mellom short til long block 

Gearkasse skal være ok.

 

Motor/gir 2:

Ny renovert 20v motor ( nye stempler, ventiler, ny blokk etc hos Oslo motorsenter høst 2010).

Bremset, februar 2011 hos KRB, på E85 og 98 oktan.

Bilen er kjørt MAKS 1000 km etter dette.

Bremset ca 730 hk i motor på forrige oppsett, det nye oppsettet, dvs lavere turbotrykk, bremset ca 508 hk på navrullen hos KRB på 1,5b og E85. Jeg har ikke turt å vippe opp denne bryteren for a lade 1,5 bar under kjøring enda.

Alt går, men det er ikke noe bil å kjøre på butikken med. Oppsettet av kammer, dyser, sachs race clutch, turbo og utveksling på girkasse gjør at den er mest egnet for banekjøring, og dette er også noe av grunnen til at jeg lufter salg.

All motorkraft overføres gjennom en 5 trinns 01E kasse.

 

Motor 3:

Shortblokk 10v.

 

 

Byggetråd på motor finnes på bilforumet, link kan oversendes til seriøst interesserte.

 

Det originale ledningsnettet er delvis utkoblet pga Autronik Sm4 styring.

 

Pris er litt avhengig av hvem, hva, hvor. Kan selge karosseri uten motorer, kan selge motorer uten karosseri. Dog ønsker jeg at maching numbers følger bilen mtp girkasse og motor.

 

Karroseri uten motor/gir: 150 000 ?

 

Motor 20 ventil: 60 000 ? Litt usikker på om SM4 følger med her?

 

For alt sammen ønsker jeg noe/endel over 200 000.

Det er mye penger, men som sagt den må ikke selges. Selv kjøpte jeg bilen for 220 000, og har kostet på nærmere 100 K siden mai 2010.

 

Innbytte quattro femmer vogner opp til 50 000 av interesse.

 

Vennligst sjekk saldo på kortet, forsikring osv før man tar kontakt. KUN seriøst interesserte, med penger på bok kan ta kontakt.

Ingen prøve kjøring med 1.gangs besiktigelse. Bilen står ikke på eiers folkeregistrerte adresse.

Diskusjon er lov, men ikke ødelegg salgstråden.

 

Låner noen bilder fra diverse steder, av bilen.

 

Ønsker å lufte denne for salg, men presiserer at den ikke må selges.

Ønskes solgt pga mangel på tid( jeg pendler til/fra jobb og til/fra frøken fryd), ønsker frigjøring av midler, har mangel på garasjeplass/verkstedplass, driftskostnader (forsikring, veiavgift, sporing), for å nevne noe. Har en Camaro som også trenger litt omsorg påkosting.

 

Bilen er en 1988 modell, Edition Speciale, produsert i Mars 1988. Bilen ble importert til Norge på slutten av 1990-tallet, og har vært på norske skilt i over 10 år.

Ser i andre annonser at 1988 modellen er ansett som edel årgang, så da med 200 produserte eksemplarer av edition speciale, er vel denne ekstra edel?

Disse begynner å bli dyre i innkjøp også nedover Europa.

Interiøret er i god til strøken stand, bortsett fra 20v urq rattet. Det er middels godt brukt.

Lys (for/bak), refleksplate, eksos og annet eksteriør er i god stand.

Takluken lekker ikke, og fungerer perfekt.

Ronald 8*15 " felger er i grei stand, men litt kantkjørte. Godt med mønster i dekkene.

Vinterfelger er av ukjent italiensk fabrikat, og står på nye vinterdekk.

 

Jeg har hatt bilen på bukk, og det eneste jeg har sett av karosseri rust / rust er på dimensjon av en halv lillefinger negl, bak ett varme skjold over mellom akslingen. Det er da bobler i lakken, og ikke gjennom rust.

Det er mulig bilen er del-galvanisert, grunnet årsmodell og produksjonsmetoder de startet med i 1988.

 

Lakken er generelt i god "stand ", med lite steinsprut. Det eksisterer litt rust, i høyre hjørnet på panseret. Det er ikke gjennomrustet, men må nok fylles litt igjen med sveis, tinn eller sparkel. Det er ett veldig lite området. Har ett ekstra løst panser. Bilen er ikke lakkert i original farge.

 

Motor/gir 1 (matching numbers):

Original motor 10v og gearkasse. Denne er påkostet større summer av tidligere eier, men skar seg visst rett etter oppstart. Komplett ett sted mellom short til long block 

Gearkasse skal være ok.

 

Motor/gir 2:

Ny renovert 20v motor ( nye stempler, ventiler, ny blokk etc hos Oslo motorsenter høst 2010).

Bremset, februar 2011 hos KRB, på E85 og 98 oktan.

Bilen er kjørt MAKS 1000 km etter dette.

Bremset ca 730 hk i motor på forrige oppsett, det nye oppsettet, dvs lavere turbotrykk, bremset ca 508 hk på navrullen hos KRB på 1,5b og E85. Jeg har ikke turt å vippe opp denne bryteren for a lade 1,5 bar under kjøring enda.

Alt går, men det er ikke noe bil å kjøre på butikken med. Oppsettet av kammer, dyser, sachs race clutch, turbo og utveksling på girkasse gjør at den er mest egnet for banekjøring, og dette er også noe av grunnen til at jeg lufter salg.

All motorkraft overføres gjennom en 5 trinns 01E kasse.

 

Motor 3:

Shortblokk 10v.

 

 

Byggetråd på motor finnes på bilforumet, link kan oversendes til seriøst interesserte.

 

Det originale ledningsnettet er delvis utkoblet pga Autronik Sm4 styring.

 

Pris er litt avhengig av hvem, hva, hvor. Kan selge karosseri uten motorer, kan selge motorer uten karosseri. Dog ønsker jeg at maching numbers følger bilen mtp girkasse og motor.

 

Karroseri uten motor/gir: 150 000 ?

 

Motor 20 ventil: 60 000 ? Litt usikker på om SM4 følger med her?

 

For alt sammen ønsker jeg noe/endel over 200 000.

Det er mye penger, men som sagt den må ikke selges. Selv kjøpte jeg bilen for 220 000, og har kostet på nærmere 100 K siden mai 2010.

 

Eneste innbytte av interesse, er utollet original RS2. Ikke noe annet.

 

Vennligst sjekk saldo på kortet, forsikring osv før man tar kontakt. KUN seriøst interesserte, med penger på bok kan ta kontakt.

Ingen prøve kjøring med 1.gangs besiktigelse. Bilen står ikke på eiers folkeregistrerte adresse.

Diskusjon er lov, men ikke ødelegg salgstråden.

 

Låner noen bilder fra diverse steder, av bilen.

29188_10150203981895602_748325601_12921045_1056844_n.jpg

29906_401561200769_681015769_4934924_2484085_n.jpg

37590_10150221746260602_748325601_13427090_930484_n.jpg

58997_10150263020270602_748325601_14624490_2747851_n.jpg

Capture.PNG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet noe historikk på denne bilen i Norge?

 

Er forresten coil over foran.

 

Lagt til etter 6 dager 7 timer:

 

Kan også byttes i super motard

 

Lagt til etter 16 timer 32 minutter:

 

eventuelt byttes i Porsche 911, veteran

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan forsåvidt heve denne opp igjen.

Egentlig det samme som nevnt før, dog at interessen er litt tapt, samt at jeg ikke har gode nok fasiliterer til å holde denne i drift. I tillegg, så står ikke bilen i umiddelbar nærhet av hjemmet, så det er litt vanskelig å kombinere hverdagen med alt som foregår.

Bilen står i Drammens området, og ikke på eiers adresse.

 

Seriøst intereserte kan ringe meg på 93840336, for en uforpliktene prat, etter kl.1600 og før kl.2230

 

Det gjenstår kobling av 6-8 ledninger til hovedsikrings/relè boksen, før alt av interiør kan settes påplass igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er blitt påkostet av deg etter du kjøpte den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ny overhalt motor, med nye stempler, ny blokk,, nye ventiler og "bedre" fjærer i toppen. (Oslo Cylinderservice). Bremsing, samt noe arbeid hos KRB.

2011 har en selvkost opp mot 100 000, en større del av dette dokumentert.

Etter dette, ny oljekjøler og slanger, nytt ledningsett fra rele/sikringsboksen til tenningslås, midtkonsoll etc.,nye vinterdekk, 10v delemotorer........

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Gunnar!

Bumper tråden din litt jeg, og følger opp med et spørsmål av nysgjerrighetens skyld.

Hva legger du i 10V shortblokk? Er det fra en 1.9/2.0L 10V?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. Den originale WX blokka med innmat+ løs 10v topp.

2. 75-80% komplett motor, av ukjent motorkode, dvs jeg har ikke sjekket nummeret. Har tidligere stått i Urquattroen. Det er denne som skar seg rett etter oppstart. Ukjent skadeomfang. Må muligens hones eller borres?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.