#1 Skrevet Februar 22, 2012 Hei, Håper noen kan hjelpe meg å snevre søket etter feilkilder her. Kort fortalt; jeg kjørte til butikken, la merke til at batteri varselet i displayet slo seg litt av og på, "ok får sette det på lading", tenkte jeg. Gikk inn i butikken, kom ut igjen etter 5 min og bilen var stein dau. Ventet så i 6-7 min, vred om og den startet. Men var så lite strøm at alle systemer var ute av funksjon, og displayet var fargerikt med varsellamper. Vil dette da tilsi at det er dynamoen som er gåen, og -eller batteriet? Evt. andre feil? Trodde bilen skulle ha strøm så lenge dynamoen funket, men har også vert borti "kortsluttet" batteri med samme symptomer, byttet batteri den gang og alt var ok: klø : Noe som har vert borti lignende, evt. tips? (Bilen er VW Touran 2004 mod, med 2.0tdi og DSG kasse) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 22, 2012 Vil si det samme, batteri eller dynamo. Start bilen med en booster eller noe anna og mål spenningen med multimeteren på tomgang og på 2000-2500 omdrngr. Har du rundt 14-15V er Dynamoen ihvertfall i orden. Sjekk også om plus og minus er skikkelig fast på polene. Og sjekk om batterie og motor er skikkelig jordet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 22, 2012 Da har Sören funnet feilen. TAKK!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 22, 2012 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...