Ladetrykksstyring Audi S2, 3B

Anbefalte innlegg

Hei!

Antar det er slik original ladetrykksregulatur er koblet?

1284d1315582146-where-install-manual-boo

Styringa er fjerna på min bil og ingenting er koblet til mottrykk (hjelpetrykk til fjøra), så jeg tenkte å kjøpe en pålitelig trykkreguleringsventil og bruke istedet. LITT ustabilt ladetrykk slik det er nå kan man si.

à la denne:

http://store.norgren.com/no/nb/Browser.aspx?fhp=fh_location%3d%2f%2froot%2fda_DA%26fh_view%3ddetail%26fh_secondid%3dr72g_2gk_rcn

Vil gi justeringsmuligheter fra grunntrykk + 0,3 bar til grunntrykk + 2 bar.

Noen som har andre formeninger? (bilen er kun chippa, ellers original)

MVH Sven

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Styringa er fjerna på min bil og ingenting er koblet til mottrykk (hjelpetrykk til fjøra), så jeg tenkte å kjøpe en pålitelig trykkreguleringsventil og bruke istedet. LITT ustabilt ladetrykk slik det er nå kan man si.

à la denne:

http://store.norgren.com/no/nb/Browser.aspx?fhp=fh_location%3d%2f%2froot%2fda_DA%26fh_view%3ddetail%26fh_secondid%3dr72g_2gk_rcn

MVH Sven

Orginalt går det ikke slange inn på toppen på WG. Kun fra turbo og nederste utaket på WG.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lånt fra en annen tråd :) Ingen slange på toppen av wastegate orginalt.

attachment.php?attachmentid=38161&d=1145

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Orginalt går det ikke slange inn på toppen på WG. Kun fra turbo og nederste utaket på WG.

Er ladetrykket kun styrt av forspennet i WG-fjæra eller sitter det en reguleringsventil på denne slangen? Mener å ha fått fortalt at det skulle være elektrisk ladetrykksstyring på den...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lånt fra en annen tråd :) Ingen slange på toppen av wastegate orginalt.

attachment.php?attachmentid=38161&d=1145

Aha :)

Da kan jeg med fordel (tror jeg) prøve å utnytte mottrykksuttaket og styre det derav istedet. Slik det er originalt fører som regel til tyvåpning og ladetrykkspeaker er min erfaring iallfall (iallfall ved annet ladetrykk enn wg-fjæra er beregna på).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

à la denne:

MVH Sven

Jeg har en tilsvarende ventil bare det er turbonetic som har laget den, er koblet slik opp

så lenge du har bare chip skal det ikke være noe problem å ha stabilt ladetrykk med å bruke den orginale N75 ventilen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såg ut som den originale ventilen sitter der allikevel når jeg såg litt nøyere på det. Men skruen på WG er skrudd veldig langt inn. På høye gir og lave turtall bunner den måleren lett (1,5 bar +++, ikkje bra), og på lavere gir har jeg problemer med å få 1 bar. Ville du prøvd å bare bytta til en fjør beregna på rundt 1 bar grunntrykk istedet? Endres ladetrykket med chippen eller er det fast?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er 1.5 det du ser i kjørekomputeren? for da må du trekke fra 1 bar

chipen din skal lade ca 1.3-1.4(+1) tipper jeg, kommer litt ann på oppsett

noen av de orginale fjærene kan slite med høyere ladertykk, tror jeg har noen liggende om du vil prøve.

Har også noen chipper liggende samt blødeventil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er 1.5 det du ser i kjørekomputeren? for da må du trekke fra 1 bar

chipen din skal lade ca 1.3-1.4(+1) tipper jeg, kommer litt ann på oppsett

noen av de orginale fjærene kan slite med høyere ladertykk, tror jeg har noen liggende om du vil prøve.

Har også noen chipper liggende samt blødeventil

Oi flott flott :) Skal ikke vise ladetrykk i kjørekomputer på denne vel (1991 S2)? Det er lest av på en analog VDO. Hadde vært helt topp med stabilt trykk på 1,3-1,4. Men den bunner måleren lett på høye gir og vet derfor ikke maks ladetrykk.

Har prøvd å slakke fjæra litt for sikkerhets skyld, får kjøre en tur i kveld og prøve litt.

Legger til at jeg ikke vet hvilken chip som står i. Er det styreenheten som ligger under baksetet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oi flott flott :) Skal ikke vise ladetrykk i kjørekomputer på denne vel (1991 S2)? Det er lest av på en analog VDO. Hadde vært helt topp med stabilt trykk på 1,3-1,4. Men den bunner måleren lett på høye gir og vet derfor ikke maks ladetrykk.

Har prøvd å slakke fjæra litt for sikkerhets skyld, får kjøre en tur i kveld og prøve litt.

Legger til at jeg ikke vet hvilken chip som står i. Er det styreenheten som ligger under baksetet?

Skru skruen så du ikke ser mer gjenger og heller øk trykket gradvis en eller to omdreininger pr test.

om du har lest av med en vdo måler lader den litt mye ja

styreenheten ligger bak varme app på passasjer siden

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker så meget :)

Er jo også utrolig mye vakumslanger på den som begynner å bli gamle, så skal vel ikke være for sikker på at alt er tett heller :) Får dog ingen feilkoder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

de som har med ladertykk er rimelig solide, men når jeg tenker etter kan jo avlastningsventilen din være dårlig. mulig den kødder det til litt. samt vacumslangen til den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.